[opgelost] moderatiepaneel onbereikbaar

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
geert h

[opgelost] moderatiepaneel onbereikbaar

Bericht door geert h » 30 okt 2007, 22:52

• Adres van je forum: http://scoutingriel.nl/Forum/phpBB/index.php
    Event. modificaties op je forum:attachment mod
    Wanneer ontstond het probleem? Weet ik niet precies, net voor of na het installeren van de attachment-mod
    phpBB versie: 2.x.x, up-to-date volgens a.c.p.

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?attachmentmod geïnstalleerd, overall_heather aangepast.
    Wat is het probleem?
Als ik in een forum op de mogelijkheid klik om het onderdeel te modereren kom ik op een kompleet blanco pagina uit, zonder enige foutmelding of errors. Ook wanneer ik onderaan een bericht voor de mogelijkheden kies om het onderwerp te sluiten, verplaatsen, scheuren of deleten krijg ik een blanco pagina, evenals wanneer ik het IP-adres op vraag. Dit is zowel wanneer ik als taal Nederlands als Engels in stel. De attachment-mod werkt naar behoren, daar heb ik verder geen klagen over. Wel heb ik daar bij de nederlandse taal de engelstalige documenten ingevoegd, als ware php-leek vond ik voorlopig 4 uur om deze mod werkend te krijgen genoeg...

Wel heb ik door hier veel te zoeken, te lezen en de wiki te gebruiken al "veel" bijgeleerd, maar zou zo niet weten waar het nu aan ligt. Ik zou dan ook zeker blij zijn wanneer jullie me in deze vooruit kunnen helpen.

Wanneer jullie meer gegevens willen hebben hoor ik het wel. Veel kans word dat dan wel morgenavond, ik mag er morgen weer lekker op tijd uit.
Laatst gewijzigd door geert h op 01 nov 2007, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Derky
Contacteer:

Re: moderatiepaneel onbereikbaar

Bericht door Derky » 31 okt 2007, 08:57

Zou je eens een .htaccess bestand kunnen aanmaken in je forum root (plaatst waar je forumbestanden staan zoals de index.php, viewtopic.php, config.php etc)

En plaats in dat .htaccess bestand de volgende code:

Code: Selecteer alles

php_flag display_errors on
Dit probeert de foutmeldingen aan te zetten zodat we beter kunnen inschatten waar de fout zit. ;)

geert h

Bericht door geert h » 31 okt 2007, 18:27

Ik heb een bestand aangemaakt met de naam .htaccess , en daarin de genoemde code geplaatst. Verder geen code eromheen en ook geen extensie toegevoegd aan .htaccess . Nu krijg ik nog steeds een lege pagina??? Ik hoor het graag wanneer ik het anders moet/kan doen.

Wel ben ik gisteren er een paar dingen vergeten bij te zetten bedacht ik me later. Ik heb ook de admin-toolkit geïnstalleerd en ik heb het zowel in Internet Explorer als Firefox.

geert h

Bericht door geert h » 01 nov 2007, 18:45

Ik kan begrijpen dat het probleem niet helemaal duidelijk kan zijn, maar kan iemand me zeggen hoe ik het 1 en ander eventueel duidelijker kan krijgen? Graag los ik dit eerst op voordat ik andere mods ga installeren, aangezien ik bang ben dat ik er anders helemaal niet meer uit kom en het voor jullie ook zeer ingewikkeld word.

edit:

De modcp.php vervangen met mijn mocp.php uit mijn back-up, en nu doet het moderatie-paneel het weer. Ik weet nu in welke pagina ik moet zoeken, wanneer ik het zelf opgelost krijg horen jullie het wel. Als jullie ondertussen nog tips hebben hoor ik het graag.

Of had dit in een apart berichtje gemogen?

geert h

Bericht door geert h » 01 nov 2007, 19:21

Er zat dus een foutje in modcp.php. Nu werkt alles, gelukkig. Ik was met het kopiëren van de code uit het install-bestand een punt-komma en een gewone komma vergeten te kopiëren.

Gesloten