mijn forum is gehackt
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
mijn forum is gehackt
Help wie kan mijn helpen mijn forum is gehackt door :
HACKED BY BOZKURTSERDAR FOR TURKEY Turkmilliyetcileri.org.
Krijg nu een wit scherm met de hier bovenste tekst. Kan er niet meer op komen. Wie o wie kan mij helpen waar het probleem ligt en hoe krijg ik het weer normaal. Snap ook niet hoe ze dit gehackt hebben. Is al 5 jaar goed gegaan.
HACKED BY BOZKURTSERDAR FOR TURKEY Turkmilliyetcileri.org.
Krijg nu een wit scherm met de hier bovenste tekst. Kan er niet meer op komen. Wie o wie kan mij helpen waar het probleem ligt en hoe krijg ik het weer normaal. Snap ook niet hoe ze dit gehackt hebben. Is al 5 jaar goed gegaan.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Re: mijn forum is gehackt
Mijn eerste vraag is, op welke versie van phpbb2 draaide je forum? Aangezien je zegt dat het al 5 jaar goed gaat. Het is simpelste is je backups plaatsen als je die hebt.
Wat is het adres van je forum?
Misschien is het trouwens handig als je de support template invuld:
Misschien is het trouwens handig als je de support template invuld:
Code: Selecteer alles
[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b] 2.0.22
[b]Heb je onlangs iets verandert aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Hey,
En nu mijn reactie nog
1- Als je een back-up hebt kun je deze terugzetten (overall_header.tpl zou genoeg moeten zijn volgens mij)
2- Als je hulp nodig hebt, kun je steeds het Service Team vragen.
Als je het zelf wilt doen, kun zoals Salomon zegt beter eerst het Support Template invullen, dit versnelt en vergemakkelijkt het helpen
En nu mijn reactie nog

1- Als je een back-up hebt kun je deze terugzetten (overall_header.tpl zou genoeg moeten zijn volgens mij)
2- Als je hulp nodig hebt, kun je steeds het Service Team vragen.
Als je het zelf wilt doen, kun zoals Salomon zegt beter eerst het Support Template invullen, dit versnelt en vergemakkelijkt het helpen
- Gamemaniak
- Contacteer:
Ik weet bijna zeker dat richarddehaan geen forum had wat up to date was als je op google gaat zoeken naar deze tekst vindt je allemaal oude forum versies 

-
Oplossing
Op een of ander manier zijn de hackers in de phpbb_config gekomen en mijn sitename verandert in hacker informatie. Sitename weer ingevuld en klaar is kees nu no even uit zoeken hoe ze hier nu in kwamen.
Welke phpBB versie gebruik je?
- Gamemaniak
- Contacteer:
Je was mij niet voorSalomon schreef:Welke phpBB versie gebruik je?

Offtopic enzo, liever niet meer doen.
- Stef
niet of net? 

Offtopic enzo, liever niet meer doen.
- Stef
-
MOEST EVEN KIJKEN VERSIE 2.0.11
Update zo snel mogelijk naar versie 2.0.22, 11 (!) versies later.
Hij moet dat EERST niet doen!!!! Eerst alles herstellen e.d. en dan pas upgraden, eerst alles goed werkend zien te krijgen.Salomon schreef:Update zo snel mogelijk naar versie 2.0.22, 11 (!) versies later.
Hij moet als hij een backup heeft die eerst terug zetten, database terugzetten e.d. en dan pas upgraden.
Laatst gewijzigd door brandsrus op 30 okt 2007, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik snap wel dat ik moet upgraden dat zal ik ook wel gaan doen alles werkt weer bachups gemaakt. Maar ik wou wel een weten hoe ze mijn forum gehached hebben voor al de phpdd_config. Ik kan niet vinden hoe ze dit voor mekaar hebben gekregen. Op mijn forum kunnen alleen maar leden komen en die moet ik zelf lid maken kunnen ze niet zelf.
Webmaster
Webmaster
- Gamemaniak
- Contacteer:
Waarschijnlijk een glitch in de code, er wordt natuurlijk niet voor niets nieuwe versies van phpbb uitgebracht 

Geen idee hoe ze dat doen, ben zelf geen hacker
Maar de oudere versies hebben nu eenmaal een aantal veiligheids fouten waardoor de kans groter wordt dat zoiets gebeurt.

Maar de oudere versies hebben nu eenmaal een aantal veiligheids fouten waardoor de kans groter wordt dat zoiets gebeurt.
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
Ken je google?Niek schreef:Geen idee hoe ze dat doen, ben zelf geen hacker![]()
Kun je ook hacken!

beetje zoekwerk en je bent een eind verder
Berichten mogen wel iets inhoudelijker dan dit, en ontopic..
- ElbertF
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Waarschijnlijk (2.0.11) is de sessie-id in een cookie gemanipuleerd waardoor er automatisch onder user_id 2 (admin) ingelogt is zonder het wachtwoord te weten.richarddehaan schreef:Ik snap wel dat ik moet upgraden dat zal ik ook wel gaan doen alles werkt weer bachups gemaakt. Maar ik wou wel een weten hoe ze mijn forum gehached hebben voor al de phpdd_config. Ik kan niet vinden hoe ze dit voor mekaar hebben gekregen. Op mijn forum kunnen alleen maar leden komen en die moet ik zelf lid maken kunnen ze niet zelf.
Webmaster