Ik ben net begonnen met het opzetten van een forum. Alles werkt, ik weet ook al redelijk hoe alles ingesteld moet worden en waar alles voor is, maar één ding begrijp ik nog niet:
waar zijn die gebruikersgroepen voor? wat kun je ermee? wie kan er lid van worden? moet de gebruiker zich daarvoor aanmelden, of moet de beheerder dat doen?
Kortom, wat moet je daar nu precies mee? Kan iemand me dat duidelijk maken?
Alvast bedankt, Schnuglie
gebruikersgroepen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: gebruikersgroepen
de makkelijkheid en ze zijn ook handigschnuglie schreef:waar zijn die gebruikersgroepen voor?
Je kunt groepen maken zodat je duidelijk kunt maken aan andere mensen dat die personen 'speciaal' zijn.schnuglie schreef:wat kun je ermee?
Je kunt speciale forums maken waarin bijvoorbeeld alleen de personen van groep1 kunnen posten.
Je kunt ook bijvoorbeeld alle moderators in een groep zetten en een forum laten moderaten door een groep.
Je kunt er dus ook voor zorgen dat sommige delen van je forum bijvoorbeeld alleen voor meisjes zijn (voor de mensen in de groepp meisjes dan) .
dat kun je beslissenschnuglie schreef:wie kan er lid van worden?
kan allebei, ligt eraan wat jij wiltschnuglie schreef:moet de gebruiker zich daarvoor aanmelden, of moet de beheerder dat doen?
ik hoop dat dit duidelijk genoeg isschnuglie schreef:Kortom, wat moet je daar nu precies mee? Kan iemand me dat duidelijk maken?