Pagina 1 van 1
e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 13 sep 2007, 14:47
door José
- Adres van je forum: http://
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 2.0.22
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Nee
Wat is het probleem?
Beste Helpdesk,
Ik hoop dat u mij kunt helpen en dat ik hier op de juiste adres ben.
Ik beheer enkele phpbb fora's. En ik heb een probleem en de systeembeheerders komen ook niet uit.. Als mensen zich registeren wordt er een melding gegeven dat zij een e-mail bevestiging ontvangen om hun account te activeren. Nu is het volgende probleem, dat de betreffende persoon géén e-mail bevestiging ontvangen. Dus ook niet kunnen inloggen.
Nu zie ik wel dat regelmatig om een 'onbekende' e-mailprovider/adres gaat -na dat ik gecontroleerd heb of het om een echte lid of spammer gaat. Blijkt vaak na dat ik privé een mailtje verstuur dat deze 'onbekende' e-mailadres wel bestaat.
Als ik bijvoorbeeld deze persoon handmatig activeer, kunnen ze wel inloggen. Maar krijgen nooit een melding per mail dat er een bericht is geplaatst of in mailbox zit. Omdat immers deze 'e-mailadres' niet bekend is.
Hoe kan ik dit oplossen; zodat er wel een e-mail bevestiging verstuurd wordt naar het lid met de 'onbekende' e-mailadres. En dat ze geactiveerd worden en dat ze per mail op de hoogte blijven van de berichten die geplaatst worden.
Groetjes, José
..
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 13 sep 2007, 14:51
door Salomon
Heb je hier al gekeken? [wiki]Mailproblemen[/wiki]
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 13 sep 2007, 14:56
door ElbertF
Welkom José, je bent hier aan het juiste adres.
Krijgt helemaal niemand mail via je forum of alleen bepaalde leden? Het komt wel eens voor dat de automatisch verstuurde mail bij mensen in een spamfilter verloren raakt. Mocht het een chronisch probleem zijn kan de link van Salomon je helpen.
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 22 sep 2007, 16:14
door José
Hallo Salomon en ElbertF,
Als eerst mijn excuus voor de verlate reactie.

Ik was vergeten bij opties' breng mij op de hoogte van nieuwe reacties aan te vinken.
Sorry, maar nu dan mijn antwoord.
Salomon schreef:Heb je hier al gekeken? Mailproblemen
Ja, Salomon daar heb ik al gekeken. Maar helaas zit daar geen oplossingen tussen. En één van de suggesties dat er eventueel een mail in de spambox zou kunnen zitten. Dat heb juist gecontroleerd door de mensen privé te mailen met de vraag of misschien de bevestigingsmail in de spambox zit én of ze een melding willen maken dat de betreffende mailadres 'veilig'is en niet in de spambox hoort. Allemaal gedaan en toch hebben ze geen mail gevonden in de spambox en na het op nieuw instellen en mijn nieuwe mailbevestiging kwam deze toch niet aan.
ps. je
http://www.salomonv.nl doet het niet!
Aan ElbertF
ElbertF schreef:Krijgt helemaal niemand mail via je forum of alleen bepaalde leden?
Nee, er zijn een aantal leden met een bepaalde provider die dus geen mailbevestiging ontvangen.
Hier een lijst met de meest voorkomende e-mail adressen die momenteel niet geaccepteerd cq herkend worden.
- Lycos.nl
- Planet.nl
- Ticali.nl
- hccnet.nl
- Phonak.nl
- Hotmail.com (werkt niet altijd)
- Zeelandnet.nl
- Chello.nl
- bartsmale.nl
- dds.nl
- Oorakel.nl
- Hetnet.nl
- Kpnplanet.nl
- Scarlet.nl
- 12move.nl
- xs4all.nl ( werkt niet altijd)
- En de G-mail ( werkt niet altijd)
- En eigen domeinnamen mailadressen. Vaak zijn dit verzonnen namen (en worden vaak door spammers gebruikt dus het heeft soms ook zijn voordelen dat het niet meteen geaccepteerd wordt!) .
Maar ook echte leden zijn tegenwoordig voorzien van eigen domeinmail namen ( op kosten van hun provider). Maar dat zal jullie wel bekend zijn.
Ik wens jullie nog een heel fijn weekend.
En ik hoop nog steeds een oplossing te vinden voor mijn probleem
Groetjes, José
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 22 sep 2007, 16:31
door ElbertF
En als je de leden vraagt bij de ongewenste post (spamfilter) te kijken, staat de mail daar dan ook niet bij? En welke mailinstellingen heb je, gebruik je SMTP?
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 22 sep 2007, 16:41
door José
Hallo ElbertF,
Bedankt voor je reactie.
Ja, dat heb ik juist gevraagd of het niet in de ongewenste post (spamfilter) terecht is gekomen. Ze zeggen van niet!.
Ik zal aan de betreffende beheerder vragen welke mailinstelling heeft en of hij ook SFTP gebruikt.
Groetjes, José
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 23 sep 2007, 19:00
door Salomon
SFTP is een spelfout van Elbert, moet SMTP zijn.
Re: e-mailadres/provider probleem lid krijgt geen mailbevestigin
Geplaatst: 23 sep 2007, 19:22
door José
Bedankt, Salomon
zal het met corrigeren.
Groetjes, José