Update groep

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Update groep

Bericht door jh0nny » 22 aug 2007, 08:21

Beste leden,

Ik heb een vraag mbt het updaten van een gebruikersgroep na een bepaalde handeling;
Graag zou ik het volgende willen hebben, wanneer een bepaalde pagina wordt geopend (check.php bijv.) moet er bij dát lid dat het opent automatisch een update komen in de database zodat dát lid automatisch in een bepaalde (gesloten) groep komt met de juiste permissies logischerwijs.
Nu vroeg ik me alleen af hoe. :mrgreen:

Vanuit usercp_register.php is het een en ander te vinden wat betreft het updaten van gebruikersgroepen, maar eruit komen doe ik niet.

group_id = 13 trouwens en group_type = 1.
Iemand die me hiermee kan helpen? :geek:
Barki.nl

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: Update groep

Bericht door Tom V » 22 aug 2007, 08:59

Dit is iemand toevoegen:

Code: Selecteer alles

					$sql = "INSERT INTO " . USER_GROUP_TABLE . " (user_id, group_id, user_pending) 
						VALUES (" . $row['user_id'] . ", $group_id, 0)";
En dit is een extra query als de persoon geen moderator is, maar de groep wel moderator rechten heeft. Misschien dus handig

Code: Selecteer alles

					
					if ( $row['user_level'] != ADMIN && $row['user_level'] != MOD && $group_info['auth_mod'] )
					{
						$sql = "UPDATE " . USERS_TABLE . " 
							SET user_level = " . MOD . " 
							WHERE user_id = " . $row['user_id'];
						if ( !$db->sql_query($sql) )
						{
							message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not update user level', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
						}
					}

Gesloten