Registratie formulier aanpassen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Raijin

Registratie formulier aanpassen

Bericht door Raijin » 15 aug 2007, 22:13

Hey,

Ik zou graag mijn registratie formulier aanpassen in mijn phpbb forum, heb al overal gezocht maar niets gevonden.
Mijn bedoeling: Ik zou dus de username en password (zonder md5 encryptie) willen opslaan in een andere database.
Dit alleen zou al tof zijn, maar als iemand me nog verder kan helpen zou het helemaal af zijn :D
Dus ik zou ook nog willen dat die username en passwoord, pas NA de email-bevestiging in die bepaalde database geschreven zou worden.

Ik gebruik geen mods, heb alleen maar het forum in mijn site visueem geïntegreerd, en heb een redelijke kennis php en html

Hopelijk kan iemand mij iets verder helpen :roll:

,Raijin

Lucas

Re: Registratie formulier aanpassen

Bericht door Lucas » 16 aug 2007, 09:10

Wat mij zorgen baart...is het feit dat je het zonder enige encryptie iets naar een database wil sturen. Mogen wij vragen waarvoor je het gaat gebruiken?

Raijin

Bericht door Raijin » 16 aug 2007, 13:07

De username en password, zonder encryptie, worden gestuurd naar een database van een WoW public server, zodat players kunnen inloggen met hun forum account.
Dus niets duisters :twisted: .

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 16 aug 2007, 13:51

Daarvoor hoef je ze niet ongecodeerd op te slaan, gewoon bij het inloggen even het wachtwoord coderen (md5) en vergelijken met de hash in de database.

Raijin

Bericht door Raijin » 16 aug 2007, 14:42

probleem is dat ik dan de WoW emu moet veranderen en zelf ken ik niets van C, maar zowiezo moet ik weten hoe ik de phpbb username en password in die andere database krijg

Gesloten