Drie vragen! (adres/Custom_Profile_Fields/welke versie)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Dnl_e46forum

Drie vragen! (adres/Custom_Profile_Fields/welke versie)

Bericht door Dnl_e46forum » 15 aug 2007, 13:59

• Adres van je forum: http://e46forum.nl/phpBB/
    Event. modificaties op je forum: Niet
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Ik zit met drie vragen:

1. Ik ben bezig om het PHPBB Forum werkend te krijgen, alleen plaats hem dus in een mapje PHPBB op mijn webspace. Alleen hoe krijg ik dat straks op mijn directe adres? Dus niet http://e46forum.nl/phpBB/ maar http://e46forum.nl ?!

2. Ik wil graag extra profiel invul regels, nu ben ik dit tegen gekomen: http://wiki.phpbb.nl/Custom_Profile_Fields, alleen snap nog niet echt hoe dat precies werkt. Ik plak die code die er onderstraat in het juiste bestand? En dan moet het werken of ?! Want als ik ergens anders deze mod opzoek, moet ik heel wat dingen veranderen?!

3. PHPBB 3.x is nog in beta versie, kan ik dan beter deze versie nemen?! Of alvast de Beta versie, forum werkend zien te krijgen, en dan een update doen?! Kan zoiets? of beter niet aan te raden? Ik wil straks nl. geen date verliezen of iets in die richting.

Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Lucas

Re: Drie vragen! (adres/Custom_Profile_Fields/welke versie)

Bericht door Lucas » 15 aug 2007, 14:05

En ik heb drie antwoorden!

1: Je hebt je forum als het goed is zelf geupload...in ieder geval de map phpBB met de spullen erin toch. Haal de bestanden uit die map en verplaats ze naar dezelfde plek als waar de map phpBB staat. Ik weet niet of dat bij jou htdocs is ofzo..maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

2: De dingen die eronder staan is de Nederlandse vertaling. Dus alleen de vertaling. Je moet de mod zelf ook installeren(dus die lange lijst aflopen). Mocht je dit niet willen, deze optie zit standaard in phpBB 3

3: phpBB3 is al uit de Beta versie, dit zijn de Release Clients, dat wil zeggen: Dat als er geen fouten meer inzitten, dit het definitieve bestand is. Het is stabiel, het werkt heerlijk, het is alleen even wennen. Ik weet niet of je nog meer mods op je forum hebt staan. Maar het is in ieder geval mogelijk je oude forum over te zetten....helaas kunnen de mods niet mee.

Dnl_e46forum

Bericht door Dnl_e46forum » 15 aug 2007, 14:51

Bedankt voor het beantwoorden!

Maar ik had PHPBB 2.x geinstalleerd, maar is er inmiddels af. Dus kan dan nu gewoon gelijk beter met de PHPBB 3.x beginnen in de map PHPBB en als ik alles klaar heb, alle bestanden kopieren en dan werkt het via e46forum.nl.

Ik heb dus maar een uur met 2.x gewerkt, dus 3.x zal voor mij net zo nieuw zijn. Maar is de uitdaging waard!

bedankt!

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 15 aug 2007, 22:54

Lucas schreef: 3: phpBB3 is al uit de Beta versie, dit zijn de Release Clients, dat wil zeggen: Dat als er geen fouten meer inzitten, dit het definitieve bestand is. Het is stabiel, het werkt heerlijk, het is alleen even wennen. Ik weet niet of je nog meer mods op je forum hebt staan. Maar het is in ieder geval mogelijk je oude forum over te zetten....helaas kunnen de mods niet mee.
Klopt dus geen hout van...

phpBB3 is uit met de 4de Release Candidate wat betekent dat er geen feature requests meer worden meegenomen in het pakket zit. Er zitten nog wel fouten in en er worden dagelijks nog bugs opgelost of gemeld door de testers en gebruikers die het al aandurven om het te gebruiken. Het wordt geadviseerd als je geen verstand hebt van phpBB om deze nog niet te gebruiken vanwege de eventuele gevolgen ervan als er weer geupgrade moet worden e.d.

Tip voor Lucas: Lees de documentatie eens door op het punt op phpbb.com.

Gesloten