Host ban hoe werkt dat nou?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Mart_

Host ban hoe werkt dat nou?

Bericht door Mart_ » 15 jul 2007, 21:17

Ik denk niet dat ik deze support file nodig heb omdat ik een duidelijke vraag heb, namelijk, we hebben last van iemand die met een dynamische host heeft, hij spamt het hele forum vol met links met keyloggers, nu hebben wij dat gefiltert maar nu blijkt hij gewoon in pm's door te gaan. We worden er moedeloos van en hun host heeft nog niet geantwoord tot onze misbruik mail die we naar zijn host hebben gestuurd.

Ik weet dit van hem: 85.209-200-80.adsl-dyn.isp.belgacom.be

Ook het ip maar die verandert elke keer dat hij terug komt, dus willen we deze host weg hebben. Ik heb de documentatie gelezen en ik kom er maar niet uit.

Kan iemand precies typen hoe ik het in de ban lijst moet in typen zodat deze host compleet verbannen word? En dit hoort dan toch ook in de lijst waar je ip bans neerzet of????

Of weet iemand nog betere ideeën? Want hij komt telkens weer terug....

Ik had gisteren ook een mod gepm't maar dat werkte niet want iemand met dezelfde host kon gewoon door posten. Zo kwamen we er achter dat het niet hielp.

Graag precies zeggen hoe ik dit moet doen, ik kan wel dingen gaan uitproberen maar ik wil niet de hele wereld bannen ofzo.... Iedergeval als dit kan.... Volgens de documentatie zou dit kunnen, zo niet dan sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.

Tom V
Contacteer:

Re: Host ban hoe werkt dat nou?

Bericht door Tom V » 16 jul 2007, 00:35

1- je zegt PM ??? dan ban je zijn account toch gewoon? Of registreerd hij dan opnieuw? Dan ban je ook zijn emails.
(als hij 100 emailadressen maakt, kun je hem beter feliciteren met de moeite die hij doet :lol:)
Als het hotmail of andere gratis emailserver is, kun je beter alle gratis emailserver accounts bannen, daardoor kan hij ook geen oneindig veel emails aanmaken. "*@hotmail.com" dus

2- je hebt sowieso een max aantal ip's, dus als je al zijn ip's banned, is het ermee gedaan.

3- zijn host bannen, raad ik je af, zoals je ziet heeft hij belgacom, dit is een normaal belgisch bedrijf, als je hem banned, ban je mij en een heel deel van alle belgen dus.
Laatst gewijzigd door Tom V op 16 jul 2007, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 jul 2007, 00:57

Weet je zeker dat het steeds dezelfde persoon is? Dan volgende keer niet bannen maar deze installeren ;) Als hij denkt dat hij niet geband is zal hij geen moeite doen om een nieuwe account te maken.

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5&t=389005

PM's kun je trouwens gewoon in iemands profiel uitschakelen.

Mart_

Bericht door Mart_ » 16 jul 2007, 01:08

1: Hij heeft al 8 acc's gemaakt in 2 dagen met 8 verschillende hotmail addressen, hij zei eerst vandaag dat hij zou stoppen maar helaas. Hij gebruikt idd hotmail maar die kunnen we ook niet bannen, want wie gebruikt dat nou niet... En we zijn een best groot forum dusja.... En om hotmail, live, en gmail te gaan bannen kunnen we denk ik stoppen met het forum.

Hierdoor zijn mensen al gehackt en wij worden overflood door pm's, gisteren kon ik niet even offline gaan of hij was alweer bezig. En we kunnen zijn acc ook niet meteen vinden omdat we iets hebben gedaan om bots tegen te gaan met de leden lijst + dat je niet direct links kan posten ( al weerhoud onze spammer er niet van om te posten, hij heeft al meerdere dingen verzonnen wat we niet tegen kunnen gaan ), op een of andere dag kregen we gigantische problemen met bots.... Daarna proxy mensen, ook deels afgehandelt en nu dit....

Trouwens ik was vandaag op irc en deze spammer bleek op elke forum te spammen waar het forum hetzelfde voor gebasseerd was, die hebben nu ook dit probleem.

2: Hij heeft dus dynamische ip adressen dus hij kan binnen no time terug komen, en ik heb gelezen dat belgacom om de zoveel tijd weer de ip addressen geheel veranderen ( weet niet zeker als dit waar is maar typte iemand ), en als je al die ip addressen moet verbannen heb je volgensmij ook al een deel van belgacom te pakken.

3: Ja sorry maar ik weet geen andere oplossing, dit is iemand die veel moeite doet om blijven door te gaan, we verwachten ook niet veel goeds op onze mail naar belgacom simpel genoeg omdat wij uiy Nederland komen, dus waarom zouden ze.... Dit kan niet blijven doorgaan, echt niet. De mensen hebben er last van, er komt irritatie, er word geflood....

Wat moeten we nu doen? Heb je misschien een ander idee dan de van mij en een mede admin? Trouwens dit wouden we ook al is eerder doen bij een Nederlandse dynamische host, toen was ook iemand met dynamische ip adressen bezig met het gehele forum onder te spammen, maar nu is er dus iemand die probeert wachtwoorden te stelen en dan te hacken.

We hebben al veel mee gemaakt qua last posten, maar dit is denk ik wel het moeilijkste van tot nu toe....

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want dit is een erg lastig probleem op dit moment.

En ook bedankt voor je antwoord Dark Inca ;) , en ik begrijp het wel, maar ik weet nu absoluut niet meer wat nu nog te doen....

@marian0810

Bedankt voor je reply :)

Ik zag je post nog niet toen ik deze er neer zette, ik zal die mod is laten zien aan de mede admins, ik heb zelf niet zoveel kennis van dit soort dingen, maar gelukkig de anderen wel :)

Trouwens als we zijn pm uitschakelen heeft het niet zoveel zin, voordat we hem gevonden hebben heeft hij al pm's gemaakt, en als we het geheel uitschakelen zal hij gewoon weer gaan posten, al zullen we hem dan wel sneller kunnen vinden dan nu denk ik.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 16 jul 2007, 09:41

Heb je het idee dat het een persoon is of een geautomatiseerd script? In het laatste geval is er een hoop tegen te doen, ik hoorde ook dat de visuele conformatie van o.a. Hotmail gekraakt is dus e-mailadressen aanmaken is voor een bot heel makkelijk. Is het een persoon, dan zou ik de registraties even zelf handmatig keuren alvorens deze te activeren. Is iets meer werk, maar als je dit een tijdje doet houdt ie vanzelf wel op.

Mart_

Bericht door Mart_ » 16 jul 2007, 10:57

Dit gaat om een mens, hij reageerde op pm's en hij omzeilde ook heel simpel de woord filter.

Ok ik geef nu ook toe dat sommige mensen nu een beetje dom zijn om die link aan elkaar vast te plakken en er dan nog steeds heen gaan.....

Ik zal overleggen met de rest ook qua keuring. Als jullie niks meer van me zien is het goed gekomen :D

Bedankt voor jullie hulp :)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 16 jul 2007, 11:38

Toch nog een reactie:

1- Iedereen heeft sowieso een echt emailadres en niet zo'n gratis gedoe van MSN, LIVE of GMAIL. Zelf heb ik geen enkel gratis emailadres buiten voor een groep gebruik ik een gmail adress

Over hoeveel personen hebben we het hier? Als je een Mass mail stuurd, kun je hen allemaal waarschuwen. Dat dit nodig is voor een spammer tegen te gaan.
Ik heb al verschillende forums gezien die geen gratis accounts toestaan, en daar zaten een paar duizend leden op, dus ik denk niet dat dit dan een probleem kan zijn hé.

Eventueel kun je ook een klein script (laten) schrijven waardoor nieuwe members geen gratis account kunnen hebben.
Trouwens ik was vandaag op irc en deze spammer bleek op elke forum te spammen waar het forum hetzelfde voor gebasseerd was, die hebben nu ook dit probleem.
Mag ik dan vragen welk forum je bezit, en waarvoor het forum gebsasseerd is.

Als je dit aan belgacom meld (dat jullie ook niet de enige bent), ben ik er vrij zeker van dat ze er iets tegen doen. Als die andere forums dit dan ook nog doen, ben je al een stap dichter denk ik.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 16 jul 2007, 12:56

Dark Inca schreef:1- Iedereen heeft sowieso een echt emailadres en niet zo'n gratis gedoe van MSN, LIVE of GMAIL. Zelf heb ik geen enkel gratis emailadres buiten voor een groep gebruik ik een gmail adress
Eh? Als webmaster van diverse sites heb ik toevallig de beschikking over meerdere "echte" adressen, maar gmail is nog steeds mijn voornaamste. Ik denk dat 80% alleen maar een gratis adres heeft..?

Johan

Bericht door Johan » 16 jul 2007, 12:57

Ik heb alleen maar een Hotmail :shock:
Voormalig Support Teamlid

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 16 jul 2007, 15:11

Je krijgt toch sowieso 1 mail adres van je ISP???

Johan

Bericht door Johan » 16 jul 2007, 15:28

ISP?

En mijn ouders hebben een @home-adres
Voormalig Support Teamlid

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 16 jul 2007, 15:47

Internet Service Provider

Bij jou is dat @home-adres je ISP emailadres.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 jul 2007, 16:10

Het ligt er dus ook aan voor welke leeftijdsgroep zo'n forum is :mrgreen: Mijn kinderen hebben ook allemaal alleen maar hotmail adressen ;)
Nou moet ik wel zeggen dat ik toch ook van een aantal fora lid ben waar ik niet graag mijn eigen adres of mijn eigen naam voor zou willen gebruiken :roll: En dat wil echt niet zeggen dat ik me daar niet goed gedraag!

Mart_

Bericht door Mart_ » 16 jul 2007, 16:11

Ik heb je post gelezen Dark Inca, en mijn antwoord:

Wij zijn een forum over een online game ( runescape ) misschien ken je het. We hebben nu ongeveer 4000 leden.

Wij gebruiken nog steeds phpbb 2.0.22 wel met wat modificaties zoals tegen die bots gedoe enzovoort.

We wachten totdat 3.0 de test fases er uit zijn. Dan zullen we vast wel ugraden naar 3.0.

Alleen nu komt het: ons gemiddelde forum leeftijd ligt denk ik tussen de 14/16 jaar. Die hebben waarschijnlijk niet allemaal betaalde e-mail addressen, meestal als ik de leden bekijk gebruiken heel veel hotmail addressen en daarna nog live en gmail. Ik zie bijna geen e-mail addressen van hun isp of andere betaalde e-mail diensten.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 16 jul 2007, 16:13

Dark Inca schreef:Je krijgt toch sowieso 1 mail adres van je ISP???
Ik bijv. niet, ik zit vrijwel rechtstreeks op BBNed. Wel een voordeel dat ik nu ongeveer de snelste verbinding ter wereld heb. :mrgreen:

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 16 jul 2007, 21:39

ElbertF schreef:Ik bijv. niet, ik zit vrijwel rechtstreeks op BBNed. Wel een voordeel dat ik nu ongeveer de snelste verbinding ter wereld heb. :mrgreen:
Leg uit. :P

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 16 jul 2007, 21:49

Alle internetproviders halen hun breedband van BBNed vandaan, bij mij zit er eigenlijk niemand tussen.

http://www.speedtest.net/

Afbeelding

Dit is niet onder ideale omstandigheden, ik haal regelmatig een downloadsnelheid van 3Mb per seconde. Ik dacht de eerste keer dat er iets mis was toen ik in 4 minuten een film had gedownload. :mrgreen:

Afbeelding

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 16 jul 2007, 22:17

ElbertF schreef:Alle internetproviders halen hun breedband van BBNed vandaan, bij mij zit er eigenlijk niemand tussen.
En hoe krijg je dat dan voor elkaar? :shock:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 17 jul 2007, 09:21

De woningbouw hier heeft een deal met ze, iedereen in het complex waar ik woon heeft deze verbinding. Maar ehm, ontopic maar weer? :oops:

Mart_

Bericht door Mart_ » 17 jul 2007, 13:28

We hebben antwoord gekregen van Belgacom, en wat we al eigenlijk bang voor waren is dat die meldings e-mails er gewoon voor de grap staan * net als doen als ze er iets tegen doen * Maar ze hebben al vermeld dat ze er niks tegen gaan doen. Vanwege privacy redenen, maar hoezo vanwege privacy? We melden gewoon dat iemand keyloggers aan het versturen is en zit te spammen.... Dan kun je werkelijk niks melden want dan is alles privacy gevoellig. Best triest eigenlijk, maar ok.... Zo zie je maar dat internet een te vrije zone is.

We zouden anders naar de politie moeten gaan..... Dat gaat zekers helpen. Ik zie het al voor me.

Maarja alsnog bedankt voor de hulp ;)

We zullen het maar weer op de moeilijke mannier zien op te lossen.

Gesloten