forum maar half te bereiken

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Robin-stolwijk

forum maar half te bereiken

Bericht door Robin-stolwijk » 03 jul 2007, 16:20

• Wat is het probleem? mijn forum (eigen hosting) kan niet bereikt worden van buiten af
    Wanneer ontstond het probleem? nou, hij heeft het nooit goed gedaan :roll: :oops:
    Adres van je forum: http://www.robin-stolwijk.nl
    Modifications op je forum: allen nederland taal, en subsilver
    Huidige stijl: subsilver
    phpBB versie: 3.0.RC1/2.0.22? phpBB-NL-2.0.22
    Waar is je forum gehost: op een wamp server die naast me staat ;)
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? neej, allen de instalatie
kijk, ik had vroeger lycos gebruikt, ging prima. maar die reclame enzo..
dus heb ik gekozen om een eigen server te bouwen, eerst met losse onderdelen, dat werkte..toen ben ik over gegaan op een compete server in 1 (WAMP5) dat werkt nog iets beter vind ik.

hier heb ik ook een phpforum op gezet, geen pobleem, alles werkt!!

maar toen:

ik vroeg aan een maat van me of hij ff kon kijken of het wat was, hij kon der niet op komen... bij de config staat domein..daar heb ik in gevuld:

localhost (standard)
10.0.0.151 server IP ( werkt local prima)
84.83.163.176 ( mijn ip aders) gaf local problemen) maar nog niet te bereiken
http://www.robin-stolwijk.nl (mijn domein naam) nog steets allen mijn website, als je op de link naar het forum klikt.... geen reactie :o

het gekke is dat het wel is geluk is, er heeft toen iemand een account aangemaakt van buiten af, maar als ze dan wilde inloggen, kon de pagina niet worden weergeven, als je dan op terug klikt, ben je wel gewoon ingelocht. maar ja dat is natuurlijk geen doen voor een forum :lol:

ik hoop dat iemand weet hoe het werkt,

hier nog een overlzichtje...

Afbeelding
https://imageproxy-io.herokuapp.com/4b4b1a55af859e89f226db7b382864a2eb2765aa/687474703a2f2f38342e38332e3136332e3137362f696d672f636f6e6669672e6a7067

ohja, en ik zie wel de ip adressen van de mensen die het adres van mijn forom, wel verschijnen op het scherm, Wie is online?

maar die mensen zeggen bijde het scherm pagina kan niet worden wergeven te krijgen :roll:

ElbertF
Contacteer:

Re: forum maar half te bereiken

Bericht door ElbertF » 03 jul 2007, 19:42

Dit is geen phpBB probleem, waarschijnlijk heb je je server niet goed geconfigureerd of zit je firewall in de weg. Ik raad het je sowieso af poorten open te gooien als je geen weet hebt van de veiligheidsproblemen die dit met zich meebrengt. Er zijn ook gratis hosts te vinden die voldoen aan je eisen, ik zal geen voorbeelden noemen maar je kan even kijken in dit topic: viewtopic.php?f=39&t=36047.

Robin-stolwijk

Bericht door Robin-stolwijk » 03 jul 2007, 23:34

beste ElbertF,

neej dat is het cekr niet, aangezien mijn website wel te bereiken is (wat ik ook heb omschrefen in mijn bericht. ik heb op mijn router ingesteld dat ALLE inkomende verzoeken( niet allen http of ftp) naar mijn server worden door verwezen, geen gedoe met verschillende poort nummers enzo :D

firewall zou kunnen, maar dan lijkt mij dat ook lokaal het forum niet toegankelijk is.... ik zet nu voor alle ckerheid de standaard beveilingen van xp pro uit, (zoizo geen andere beveilingen aangebracht ivm remote controll programma's)

ik denk dat het aan het domein ligt ofzo, ik heb is met een paar verschillende mensen geprobeert op verschillende manieren het config scherm in te vullen, en tot mijn verbazing werkt hij wel, je kan zelfs een account aanmaken, allen inloggen enzo kan niet, login.php kan dan niet meer gevonden worden.

dit heb ik toen verholpen, het scriptpat veranderd wat ik had gelezen op een forum.

allen toen kwam dus probleem 2 aan het licht, index.php kan niet worden gevonden, terweil als ik via de beheer index kijk wie der online is, zie ik wél verschillende IP adressen verschijnen op de momenten dat er geprobeerd wordt het forum te bereiken...zelf heb ik geen idee wat er veranderd moet worden.

groetjes Robin

Stef

Bericht door Stef » 13 jul 2007, 10:41

Zorg dat je een vanilla versie hebt van phpBB2 en stel daar echt alles goed in, als daarna nog iets fout is, ligt dat echt niet aan phpBB maar aan de instellingen van je eigen server. :?

Gesloten