- Wat is het probleem? Ik moet perse de support template invullen dus hier heb je hem, nu mijn probleem gekopieerd uit de andere topic die niet goed was:
Ik heb deze code :
Zoals je ziet moet ie het de naam van de laatste poster in dat forum ( id 4 ). (Daar staat een topic in, dus hij is niet leeg). Maar hij weergeeft niks. alsof er alleen een spatie staat. ik ga naar phpmyadmin ga naar phpbb_post en dan post_username. dit staat er danCode: Selecteer alles
<?php include "config2.php"; $s_qry = "SELECT `post_username` FROM `phpbb3_posts` WHERE `forum_id`='4' ORDER BY `post_id` DESC"; $qry = mysql_query($s_qry); $toon = mysql_fetch_array($qry); echo $toon['post_username']; ?>
"Rijen post_username
192 "
Bij post_username staat niks dus. iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt,
Marijn
Verdere info:
Ik doe dit omdat ik mijn forum on-board wil maken.
Toen geageerde iemand dat ik er var_dump van moest maken:
Toen kreeg ik dit:(intussen heb ik config2.php)Code: Selecteer alles
<?php include "config2.php"; $s_qry = "SELECT `post_username` FROM `phpbb3_posts` WHERE `forum_id`='4' ORDER BY `post_id` DESC"; $qry = mysql_query($s_qry); $toon = mysql_fetch_array($qry); var_dump($toon); ?>
En nu weergeeft ie:
array(2) { [0]=> string(0) "" ["post_username"]=> string(0) "" }
Iemand enig idee hoe ik verder moet of wat er fout gaat?
[/b]
Wanneer ontstond het probleem?/
Adres van je forum: http://www.marijntjuh.nl/phpBB3/
Modifications op je forum:/
Huidige stijl: prosilver
phpBB versie: 3.0.RC1
Waar is je forum gehost: op mijn host Budgetwebhosting
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?/
Post_username
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Post_username
Re: Post_username
Kortom, de query
levert geen rijen op? Voer hem eens uit in phpMyAdmin, als je daar ook geen resultaat hebt zijn er gewoon geen rijen aanwezig die aan die voorwaarde voldoen.
SELECT `post_username` FROM `phpbb3_posts` WHERE `forum_id`= 4
levert geen rijen op? Voer hem eens uit in phpMyAdmin, als je daar ook geen resultaat hebt zijn er gewoon geen rijen aanwezig die aan die voorwaarde voldoen.
-
Re: Post_username
Ik heb het al. Dit was de query:
Code: Selecteer alles
SELECT p.forum_id AS fid, u.username AS username FROM `phpbb3_posts` p join phpbb3_users u on p.poster_id = u.user_id WHERE forum_id = 4 ORDER BY forum_id asc, post_time DESC