- Wat is het probleem?Verhuizing
Wanneer ontstond het probleem?Binnenkort
Adres van je forum: http://www.easytunz.com/forum
Modifications op je forum: hide, shoutbox
Huidige stijl: Subsilver
phpBB versie: 2.0.22
Waar is je forum gehost: SFF
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee
Op zich houdt het voor de gebruikers niet zoveel in, aangezien de domeinnaam meegaat.
Mijn provider maakt op de nieuwe server een schone install aan van php2.0.22 en zal proberen iemand te vinden die kan helpen met het overhevelen van de database. En daar zit em nou een klein beetje de kneep.
Voor mij is die db natuurlijk het belangrijkste; de php's is een kwestie van downloaden van de ene server en overhevelen naar de andere.
Graag dus jullie advies:
Welke volgorde moet ik aanhouden en welke tools kan ik daarvoor het beste gebruiken?
Ik zelf dacht aan het volgende:
- vlak voor het uur U (de planning zal strak zijn want de domeinnaam moet switchen) maak ik een backup aan via Plesk -> phpmyadmin.
- na omzetting van de domeinnaam installatie php
- vervolgens het terugzetten van de database wat me nog de meeste kriebels bezorgd want dat heb ik nog nooit gedaan:
ik heb weleens ergens gelezen dat het exportbestand in stukken van een kleine 2 MB gehakt kan worden en die vervolgens achter elkaar inlezen? Of kan ik beter voor Bigdump gaan?
- tenslotte de forum php's met mods terugzetten. Moeten hier nog aanpassingen aan gedaan worden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Boris
P.S. Het blijft merkwaardig dat php een zo'n slecht backup en restore systeem heeft