Heb dringend hulp nodig, ernigste fout gemaakt .

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Aytokee

Heb dringend hulp nodig, ernigste fout gemaakt .

Bericht door Aytokee » 12 jun 2007, 19:09

• Wat is het probleem?
    Wel het zit zo,
    Ik was bezig met een nieuwe site+forum te installeren d.m.v phpbb PLUS . Nu eenmaal ik dat geinstalleerd had, zag ik dat het forum dat daar geimplementeerd was nog niet up to date was (versie 2.0.21). Dus wat heb ik gedaan, ik had naar de officieele website van phpbb gesurft en daar had ik de PATCH zip gedownload. In die patch zip stond er natuurlijk een install folder met daarin install.php & update_to_latest.php. Nu was het voor mij duidelijk die install folder(met daarin de hierboven vermelde php bestanden) in de root folder te zitten van de phpbb plus installatie.
    Nu wat heb ik gedaan, ik heb namelijk een ANDER forum runnende, en ik heb deze map per ongeluk in de root gezet van het ANDERE forum :( . Met alle gevolgen vandien... Ik voerde het install.php bestand uit. Ik vulde de database naam & gegevens in van het NIEUWE forum, maar als forum root dir stond er natuurlijk als standard de root van men ANDER forum, daar had ik dus voor een 2de keer niet op gelet..

Dus in het kort wat is er gebeurt: hij heeft men ANDER forum met de gegevens van HET NIEUWE forum geupdate, met als gevolg het ANDER forum totaal niet meer werkt en hij geeft als fout:

phpBB : Critical Error

Could not open m9wow5 template config file

DEBUG MODE

Line : 503
    File : functions.php

Die theme m9wow5 is een theme dat in het nieuwe forum zit verwerkt en daar ingesteld staat als standaard theme.
    Als ik die theme in de templates dir zet van het ander forum, dan linked hij gewoon door naar het nieuwe forum..

Nu in phpmyadmin zie ik wel dat alle forums,topics, users van het ander forum er nog altijd in staan

Dus denk ik dat je dit toch ergens kan fixen , niet?

Hopelijk een positief antwoord :cry:

ElbertF
Contacteer:

Re: Heb dringend hulp nodig, ernigste fout gemaakt .

Bericht door ElbertF » 12 jun 2007, 19:14

Ik begrijp dat je geen back-up hebt gemaakt?

Plaats de oorspronkelijke phpBB+ bestanden eens terug. Als je geen wijzigingen in de database hebt doorgevoerd bij de upgrade, zal er zeker niets aan de hand zijn. Heb je dat wel gedaan, kijken we later even naar eventuele foutmeldingen.

Aytokee

Bericht door Aytokee » 12 jun 2007, 19:25

hmm ik denk dat je niet echt mee bent , ik probeer het opnieuw, geen probleem want het is ingewikkeld

dus je hebt forum1 & forum2

forum1 is een forumd at al 2 jaar in gebruik is (phpbb2)

forum2 is een nieuwe dat ik aan het maken ben (met phpb2 plus)

nu ik zag dat forum2 niet up-to-date was.

in plaats van de 'install' directory in de root te zetten van forum2, heb ik die in de root gezet van forum1 (verstrooid)

-> wat als gevolg gaf dat die install.php uitgevoerd is op mijn forum1, met de database gegevens van forum2
--> dus hij heeft die install/update uitgevoerd op forum1 met de database gevens van forum2-> dus moet hij ergens in de gegvens van forum1 , de gegevens van forum2 gestoken hebben, met de hierboven vermelde fout als gevolg (http://synergyguild.eu/forum). In de fout zegt hij dat hij het theme dat in forum2 zit niet vind, wat dus totaal onlogisch is..

natuurlijk heb ik geen back genomen van forum1 omdat dat forum totaal niets met die update te maken had.

ik hoop dat dit wat duidelijker was :oops:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 12 jun 2007, 19:54

Hm.. Forum 1 was 2.0.22? Kortom je heb een 2.0.22 naar 2.0.22 opgewaardeerd? :P Het lijkt me dat er dan niet veel fout kan gaan. Heb je ook bestanden vervangen?

Aytokee

Bericht door Aytokee » 12 jun 2007, 20:17

ja forum 1 was 2.0.22.. maar .. :) er ging helemaal geen probleem zijn mocht ik de databaseinfo van forum1 gebruikt hebbe..

bij de uitvoering van install.php heb ik bij database info de info van forum2 ingevuld, dus heeft ie gegevens van forum2 gemixed in forum1 :|

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 12 jun 2007, 20:20

Nee, als je de gegevens van forum 2 invult doet ie niets met de database van forum 1. Ik vindt het dan ook vreemd dat F1 naar een template van F2 zoekt. Kan het zijn dat je config.php van F1 overschreven hebt met die van F2?

Aytokee

Bericht door Aytokee » 12 jun 2007, 20:25

ik heb niets gedaan maar kan zijn dat die install.php dat wel gedaan heeft

maar hij kan wel iets metf1 doen omdat de in de install.php vraagt ie naar een root directory waar het forum instaat. Omdat install.php in de directory stond van forum 1 heeft ie bij het uitvoeren gevens genomen van forum2 & ze in forum1 gezet volgens mij..

maar de vraag is welke files hij heeft aangepast, & hoe ik ddit kan rechtzetten

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 12 jun 2007, 20:33

Genereer hier even een nieuwe config.php met de gegevens van F1 en plaats die in de root-map van je oude forum.

Aytokee

Bericht door Aytokee » 12 jun 2007, 20:48

oh =) al een hele verbetering :)

maar nu geeft hij de volgende fout

http://www.synergyguild.eu/forum/

als je probeert in te loggen dan verschijnt er een error pagina met dezelfde fouten op

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/synergyg/public_html/forum/config.php:18) in /home/synergyg/public_html/forum/includes/sessions.php on line 254

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/synergyg/public_html/forum/config.php:18) in /home/synergyg/public_html/forum/includes/sessions.php on line 255

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/synergyg/public_html/forum/config.php:18) in /home/synergyg/public_html/forum/includes/page_header.php on line 491

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/synergyg/public_html/forum/config.php:18) in /home/synergyg/public_html/forum/includes/page_header.php on line 493

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/synergyg/public_html/forum/config.php:18) in /home/synergyg/public_html/forum/includes/page_header.php on line 494

Coen

Bericht door Coen » 13 jun 2007, 08:55

Staat er in config.php toevallig een spatie of enter vóór;

Code: Selecteer alles

<?php

of na; Zo ja, verwijder die dan eens! :)

Aytokee

Bericht door Aytokee » 13 jun 2007, 11:54

:D gelukt!

Ik wil jullie graag bedanken voor de hulp !!!!!

Groetjes!

Coen

Bericht door Coen » 13 jun 2007, 12:04

Graag gedaan en veel plezier/succes verder met je forum! :mrgreen:

Gesloten