Terugzetten/herstel database vanaf een filebackup mogelijk?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
DennisBeijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007, 14:47

Terugzetten/herstel database vanaf een filebackup mogelijk?

Bericht door DennisBeijk » 01 mei 2007, 15:11

Onze website is onlangs ondergebracht via een andere provider. Het lukt momenteel niet ons forum te herstellen.

Hopelijk vind ik hier voldoende expertize die mij (ons: alle leden van het forum) verder kunnen helpen.

Support Template
  • Wat is het probleem?

    Het forum is verhuist van provider.
    Het installeren van een nieuw forum lukt, echt het overzetten van alle data niet.

    We hebben helaas geen officiele backup via administratiepanel maar alleen een automatische filebackup. Alle files van het forum staan lokaal

    Wanneer ontstond het probleem?

    Na het terugzetten van de backup naar andere provider.

    Adres van je forum: http://www.wildevaart.nl/Forum

    Modifications op je forum:

    geen

    Huidige stijl:

    SubSilver

    phpBB versie:

    1.99.2.6
    correctie: 2.0.18

    Waar is je forum gehost:

    Eerst bij deHeeg
    Nu KeurigOnline

    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?

    nee

    De verhuizing heeft echter wel geleid tot andere mySQL instellingen die helaas niet dusdanig gewijzigd kunnen worden dat deze bij beide providers gelijk kunnen zijn (Keurigonline DB naam: wildevaa_Forum (waarbij wildevaa_ verplicht) , De Heeg naam: Forum).
Overige opmerkingen:

Geprobeerd:

1. Nieuw forum installeren laatste versie downloaden, installatie en bestanden overschrijven -> geen resultaat, nieuwe leeg forum

2. Bestanden op FTP schrijven, forum updaten -> lege database, logo's / layout wel overgenomen

3. Forum benaderd vanaf oude locatie voor officiele backup via adminpanel -> admin panel niet te bereiken, de rest van het forum wel, nieuwe posts toevoegen e.d. werkt

Foutmelding:

Warning: main(): open_basedir restriction in effect. File(./../extension.inc) is not within the allowed path(s): (.) in /www/htdocs/wildevaa/Forum/admin/index.php on line 30

Warning: main(./../extension.inc): failed to open stream: Operation not permitted in /www/htdocs/wildevaa/Forum/admin/index.php on line 30

Fatal error: main(): Failed opening required './../extension.inc' (include_path='.:') in /www/htdocs/wildevaa/Forum/admin/index.php on line 30

4. Tevergeefs dit forum afstuinen en mezelf voor het hoofd slaan om automatische (file)backups te laten maken via SyncBack.

Hopelijk kan een van jullie me uit de brand helpen.

Alvast bedankt,

Dennis
Laatst gewijzigd door DennisBeijk op 02 mei 2007, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Bericht door Jan » 01 mei 2007, 17:54

Heb je ons wiki artikeltje hierover al een volledig doorgenomen?
http://wiki.phpbb.nl/Verhuizen
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 01 mei 2007, 17:59

Weet je zeker dat je zo'n oude versie (phpBB versie: 1.99.2.6) hebt?
Dat is namelijk wel een heeeeeeeele oude versie.... :wink:
Mocht dat inderdaad zo zijn, dan adviseer ik je ten zeerste om zo snel mogelijk te upgraden naar de nieuwe 2.0.22...
Afbeelding

DennisBeijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007, 14:47

Bericht door DennisBeijk » 02 mei 2007, 09:43

Dank voor de reacties,

Na wat proberen en over en weer bellen met De Heeg is het toch nog gelukt in te loggen via myPHPadmin, zodat er een backup gemaakt kon worden.

Bedankt voor de info m.b.t. overzetten forum.

Grz

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 02 mei 2007, 17:12

Ik zag dat je je versienummer inmiddels veranderd hebt in 2.0.18...
Ik wil je toch adviseren om dit te upgraden naar 2.0.22 als je klaar bent met verhuizen...

Succes ermee! :thumb:
Afbeelding

Gesloten