Help mijn forum wordt gespammed

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
wiiwant2play
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:56
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Help mijn forum wordt gespammed

Bericht door wiiwant2play » 15 mar 2007, 08:53

Support Template
  • Wat is het probleem? Spam
    Wanneer ontstond het probleem? vorige week
    Adres van je forum: http://www.wiiwant2play.nl/forum
    Modifications op je forum: shoutbox
    Huidige stijl: subsilver +
    phpBB versie: de laatste
    Waar is je forum gehost: watsnel.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
Overige opmerkingen:

Er post nu al voor de 3e keer iemand 35 forum berichten met spam.

ik heb nu een IP ban op gezet met een * na de laatse punt omdat de eerste 3 reeksen steeds het zelfde waren.

Maar hoe kan ik alle berichten van deze persoon in 1keer wissen..
is dat een mod?

nu heb ik het handmatig gedaan maar na 3x 35 berichten begin ik het wel een beetje zat te worden
Waarom ben ik altijd de pineut.
Dat is de ON knop

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 08:55

Lees dit topic eens door om meer informatie te krijgen, hoe je spam tegen kunt gaan! :)

wiiwant2play
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:56
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door wiiwant2play » 15 mar 2007, 09:51

Dat heb ik gedaan..

Waarschijnlijk log ie gewoon in met alle regels die er zijn, en dan spamt ie

de visuele confirmatie staat aan..
activatie op gebruiker..
en posts alleen op gebruikers uiteraard, dus GEEN gasten
Waarom ben ik altijd de pineut.
Dat is de ON knop

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Bericht door MoonCatcher » 15 mar 2007, 10:05

testual confirmation gebruiken.
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 10:05

wiiwant2play schreef:Dat heb ik gedaan..

Waarschijnlijk log ie gewoon in met alle regels die er zijn, en dan spamt ie

de visuele confirmatie staat aan..
activatie op gebruiker..
en posts alleen op gebruikers uiteraard, dus GEEN gasten
Dan zul je over moeten gaan op het "Zwaardere werk":
Stef schreef:Deel 3: Het zware werk
  1. Heb je er alles aangedaan en blijven ze je maar lastig vallen? Zie dan de MOD lijst hieronder. Het is niet nodig om alles te installeren kies gewoon er één uit die denkt dat die mooi toepasbaar is op je forum. Lees de beschrijvingen dus goed. Nog nooit een MOD geïnstalleerd, zie dan deze handleiding. Zorg altijd voor backups!

    Dit zijn enkel mods die te vinden zijn op phpBB.com en is goed gekeurd door de phpBB MOD Team.
  2. Active members Only by defender-uk
    Erg simpele aanpassing, dit verbergt alle inactieve gebruikers op de gebruikerslijst. De BOTS hebben in dat geval dus weinig zin.
  3. Anti-bot Guest Post Mod by otseng
    Als je het toe laat dat gasten mogen posten, deze mod zorgt voor een drop down box op je forum. Dit voorkomt berichten van bots.
  4. AntiSpam Mod by deMone
    Om het automatisch snel registreren te voorkomt houd men de tijd bij, gaat dit te snel, dan word het niet geregistreerd.
  5. Block Open Proxy Registrants by TerraFrost
    Blokt alle registratie via open proxy's.
  6. Configure Member Profile Required Fields by ycl6
    Geeft de beheerder zelf de keuze welke vakken persé ingevuld moeten worden.
  7. ConfusaBOT lite & ConfusaBOT ACP by espicom
    Deze simpele MOD verandert "agreed" naar wat je wil.
    "...profile.php?mode=register&agreed=true" naar "...profile.php?mode=register&XXX=true", je mag zelf invullen wat er op XXX komt te staan. Dit stopt bots die de voorwaarde negeren en direct naar het registratiescherm willen. Om dit de configureren zijn verschillende opties.
  8. Easy BotStopper by battye
    Verwijdert de website veld op het registratie formulier, (wel zichtbaar bij het profiel wijzigen). Word het website veld toch ingevuld, weten we dat het om een BOT gaat en word de registratie afgekeurd.
  9. Hide Zero Posters by TerraFrost
    Deze MOD houd gebruikers met 0 berichten tegen in de gebruikerslijst. Dit houd menselijke spammers tegen.
  10. The humanizer by Underhill
    Ben jij een mens? Word er gevraagd, omdat dit geen standaard vraag is zullen bots dit niet beantwoorden.
  11. Redirect anonymous users to login by StefanKausL
    Dit verbied gasten om achter contact informatie te komen door de gebruikerslijst, profiel e.d. af te sluiten voor gasten.
  12. Registration disable website signature by EXreaction
    Verwijdert de website en onderschrift veld op het registratie formulier, (wel zichtbaar bij het profiel wijzigen). Word het website veld toch ingevuld, weten we dat het om een BOT gaat en word de registratie afgekeurd. En automatisch gebanned.
  13. Spam Words by Joe Belmaati
    Geeft de beheerder de keuze om sommige "spamwoorden" te verbieden, word dat ingevuld bij de registratie zal er een error verschijnen.
  14. User Shield by Wo1f
    Laat geen enkele contact informatie zien tot het account is geactiveerd, gemakkelijk te beheren via de gebruikerslijst.
  15. Visual Confirmation for Guests by Kanuck
    Voegt voor gasten visuele confirmatie toe bij een bericht plaatsen.
  16. Antispam for all fields by Ramon Fincken
    Gebruikt woord checks voor alle profiel velden, bericht velden, PM velden. Slimme check waardoor vi4gr_a herkend wordt.
    Ook worden websites bezocht en op woorden gescreened. Admin panel instellingen met spam database.


villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door villacavia » 15 mar 2007, 10:52

Activatie zou ik als eerste op beheerder zetten, scheelt een hoop werk.
Anita

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Bericht door MoonCatcher » 15 mar 2007, 10:56

Vind ik ook niet uitnodigend als je hem op beheerder zet. maar dat is mijn mening. Ik heb hem op gebruiker staan en textual comfirmation en heb geen last meer van spam.
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 11:10

MoonCatcher schreef:Vind ik ook niet uitnodigend als je hem op beheerder zet. maar dat is mijn mening. Ik heb hem op gebruiker staan en textual comfirmation en heb geen last meer van spam.
Klopt helemaal, mensen vinden het lastig als ze op een Beheerder moeten gaan zitten wachten om zijn/haar account te activeren. Door de gebruiker zelf te laten activeren en de nodige maatregelen treffen uit de topics die genoemd zijn hier, zou voldoende moeten zijn.

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Bericht door MoonCatcher » 15 mar 2007, 11:12

:thumb: Ik heb het een tijdje gedaan hoor op beheerder, maar ik vind dat een forum toegankelijk moet zijn voor de buitenwereld. Je kan veel tegen spam doen, dus barricaderen en nieuwe leden gewoon zelf laten aanmelden.
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Gebruikersavatar
Leopold von Baden
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 feb 2007, 00:47

Bericht door Leopold von Baden » 15 mar 2007, 15:12

Een tijd op beheerder kan goed helpen vaak zijn zulke aanvallen periodiek (over een kortere tijd)
Konsequent de E Mail adressen bannen en zeker de losletterige zoals gmls of xyz e.d.

Een tip kreeg ik van een vriend uit Askalon die had dat probleem ook en stuurde een Mailtje terug met daarin een MP3 file wat hij zelf incompleet gemaakt had door stukjes eruit te halen.
De ontvanger schijnt zo geschrokken te zijn (dacht waarscheinlijk aan een virus of worm) dat hij z'n Spam aktiviteit staakte 8)
Appeance of....doet vak een hele boel
Veel sucses gewenst
Leopold
RPGHoasting Admin
Als SPAMER te boek gezet

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 15:15

Dingen terug sturen naar adressen die spammen werkt 9/10 keer averechts! Als een bot eenmaal weet dat het adres actief is, dan zullen er nog veel meer spammailtjes en weet ik wat allemaal meer volgen. Die vriend van jou, heeft dus gewoon geluk gehad.

Heel vaak is het ook geen persoon wat loopt te spammen, het is een computer of soms zelf meerdere computers. Die zullen echt niet onder de indruk zijn van een half-MP3'tje... :roll: Het is het beste om spam te voorkomen, niet om er weer van af te komen. ;)

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Bericht door MoonCatcher » 15 mar 2007, 16:36

Spambots kunnen met gemak visuele confirmatie omzeilen, maar als jij iets instelt wat alleen een mens kan natypen dan raakt een bot de kluts kwijt want daar zijn ze niet op geprogrammeerd, en ben je er vanaf.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 17:01

MoonCatcher schreef:Spambots kunnen met gemak visuele confirmatie omzeilen, maar als jij iets instelt wat alleen een mens kan natypen dan raakt een bot de kluts kwijt want daar zijn ze niet op geprogrammeerd, en ben je er vanaf.
Jammergenoeg zijn ze niet allemaal zo snel om de tuin te leiden... :) Maar de MOD die jij in veel topics aankaart, is inderdaad effectief. Jammer dat het niet echt een "professionele" oplossing is, zoals een echt goede Captcha! :) Die van Paul, is trouwens al een stuk beter! :)

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Bericht door MoonCatcher » 15 mar 2007, 17:02

Op dit moment werkt het naar behoren. Mocht er in de toekomst weer een slimme zijn, is het weer tijd voor een nieuw systeem :wink:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 15 mar 2007, 18:43

Enigsinds vindt ik deze botjes zelf wel handig, vooral op inactieve forums heb je toch weer links naar je site waardoor je pagerank hiazo omhoog gaat dat is daarbij ook het doel van hun als je het mij vraagt.

Beste wat je kunt doen is zelf zon bot een x gebruiken om het te snappen wat ze precies doen. Bijv je moet clicke dat je 13 jaar en ouder bent. Wat je daarna nog kunt doen is een algemene overeenkomst erbij dan zal geen enkele bot meer snappe wat ze moeten doen simpele oplossing.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Leopold von Baden
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 feb 2007, 00:47

Bericht door Leopold von Baden » 15 mar 2007, 22:15

Daar heeft U zeker gelijk in.
Computer laten zich nu eenmaal niet intimideren.
Ook daarin dat het een open gevecht blijft tussen de spamers en die die dat tegen willen gaan, gedurende onze levensverwachting zullen we de "winaar" wel niet zien :wink: .
RPGHoasting Admin
Als SPAMER te boek gezet

Gebruikersavatar
Leopold von Baden
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 feb 2007, 00:47

Bericht door Leopold von Baden » 15 mar 2007, 22:18

special18 schreef:Enigsinds vindt ik deze botjes zelf wel handig, vooral op inactieve forums heb je toch weer links naar je site waardoor je pagerank hiazo omhoog gaat dat is daarbij ook het doel van hun als je het mij vraagt.

Beste wat je kunt doen is zelf zon bot een x gebruiken om het te snappen wat ze precies doen. Bijv je moet clicke dat je 13 jaar en ouder bent. Wat je daarna nog kunt doen is een algemene overeenkomst erbij dan zal geen enkele bot meer snappe wat ze moeten doen simpele oplossing.
Genialiteit ligt vaak in simpelheid
Dit van U zal ik proberen . :bier:
RPGHoasting Admin
Als SPAMER te boek gezet

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 mar 2007, 22:59

Dat soort dingen zijn vaak te makkelijk voor de geavanceerde spambots (nee, niet de admin van dit forum ;) ). Een simpel linkje of een checkbox aanvinken heeft een spambot zo "geleerd" in zoverre dat een spambot kan leren.

Waarom denk je dat een captcha zo'n (relatief) ingewikkeld ding is? :roll:

Gesloten