nieuwsbrief foutmelding

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

nieuwsbrief foutmelding

Bericht door villacavia » 11 mar 2007, 17:19

Support Template
  • subsilver
    Wat is het probleem? krijg foutcode
    Wanneer ontstond het probleem? bij nieuwsbrief versturen
    Adres van je forum: http://
    Modifications op je forum: ja
    Huidige stijl: subsilver
    phpBB versie: 2.0.22
    Waar is je forum gehost: mijndomein
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
Overige opmerkingen:

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php



Ik heb al in de wiki gelezen hoe of wat, maar nu lukt het versturen van een nieuwsbrief/bulkmail nog niet en het rare is, op mijn andere forum lukt het wel?

Ik heb al de instelingen in het configuratiescherm op beide fora bekeken en die staan hetzelfde, ook heb ik emailer.php en smtp.php van het andere forum (waar het wel lukt) overgezet naar het forum waarbij het niet lukt.
Ik snap het niet meer.
Anita

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 21:26

lees Dit eens of natuurlijk Google met de foutmelding die je krijgt.

De foutmelding is waarschijnlijk dat je host de sendmodule van php niet accepteert, en anagezien het mijndomein is kan dat goed te begrijpen zijn.
Je zult echter een smtp server die wel wordt ondersteunt moeten instellen.
De links die ik gegeven heb zul je genoeg informatie aan hebben.

veel succes met het oplossen van het probleem!

villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door villacavia » 11 mar 2007, 22:01

Beide forums zijn gehost bij mijndomein, de ene .nl doet het niet de andere .eu doet het wel, de templates zijn beide hetzelfde en het configuratie scherm ook...

De .nl heb ik sinds september vorig jaar en is dus ge-update, de .eu staat er sinds vorige week nieuw op.

Kan iemand mij vertellen welke .php er naar het versturen van een nieuwsbrief verwijzen, dan kan ik die eens naast elkaar leggen, in het kader van zoek de verschillen.

@ Bertie de wiki had ik al gelezen.
Anita

villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door villacavia » 12 mar 2007, 10:04

Jeetje ik weet dat het tegen de regels is. :oops: :bier:

Ik ben nog verder wezen zoeken en het is nog vreemder, de ene keer lukt het wel, als ik bv. een test verstuur aan een testgroep, even later aan alle gebruikers weer niet.

Kan hier iemand nog iets mee, ik weet t niet meer hoor.
Anita

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 12 mar 2007, 10:08

Dan kan het misschien zo zijn, dat je host (mail server) niet altijd online is... Dat is het enige wat ik kan verzinnen, want je forum verzend email altijd maar op één manier, niet telkens anders.

Vraag dus eens bij je host na, hoe dit zit! :thumb:

villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door villacavia » 12 mar 2007, 20:06

Inmiddels verschijnt dezelfde foutmelding ook bij het antwoorden op topics, ik heb de vraag al doorgespeeld aan mijndomein.nl, de foutmelding is sinds vandaag.

De .eu en de .nl draaien daar ook op verschillende servers, misschien een instellingsverschilletje?
Anita

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 12 mar 2007, 20:13

Als de fout altijd tevoorschijn komt als je een reply post etc. is er meer aan de hand en doe je er goed aan om de raad van Bertie op te volgen:
Bertie schreef:lees Dit eens of natuurlijk Google met de foutmelding die je krijgt.
Maar contact opnemen met je host is ook wel verstandig, aangezien zij je misschien meer kunnen vertellen over de instellingen.

villacavia
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 dec 2006, 20:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door villacavia » 12 mar 2007, 20:20

Dat is ook het rare ervan, ze zijn bij mijndomein een tijdje geleden bezig geweest met php5, paar weken terug was er ook al een probleem, misschien dat dat nu weer daar ligt.

Het forum draait al zonder deze problemen vanaf september vorig jaar.
Anita

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 12 mar 2007, 20:22

Daar zou het inderdaad aan kunnen liggen, maar nogmaals informeer bij hen naar de mogelijkheden/oplossingen. Ik kan je daar jammergenoeg niet heel veel over vertellen, door de wisselende instellingen van mijndomein.nl... :roll:

Gesloten