DB: members en posts overzette naar andere db met ander mods

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
mr.Stone
Contacteer:

DB: members en posts overzette naar andere db met ander mods

Bericht door mr.Stone » 11 mar 2007, 04:16

Support Template
  • Wat is het probleem? Ik wil weten hoe ik het beste men database overzet op men nieuw systeem
    Wanneer ontstond het probleem? Het probleem zal zich strax voordoen als ik dit allemaal ga doen zondagmiddag
    Adres van je forum: nvt
    Modifications op je forum: Jazeker maar is een te lang lijstje en is niet nodig hier
    Huidige stijl: Morpheus
    phpBB versie: 2.0.22
    Waar is je forum gehost: Zenid
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Ja heb niets anders gedaan ...
Overige opmerkingen:

Nu terzake, ik ben dus eindelijk klaar met het forum, dat forum zal in de plaats komen van een forum dat al 2-3 jaar bestaat (op phpbb 2.0.20 nu), zondag ga ik het nieuwe forum in de plaats zetten, maar natuurlijk wil ik de members en berichten behouden, nu is het probleem dat bij deze nieuwe versie mods bijgekomen zijn, maar ook weggelaten daardoor zijn er te veel en te weinig queries ?? nuja die rijen waar de instellingen staan en waar per member meestal iets anders staat.

kan ik gewoon enkel de delen overplaatsen die moeten, en de nieuwe die staan dan gewoon op 0 en dat moet dan nog gedaan worden per gebruiker voorzichzelf (geboortedatum, geslacht, ...)

enzovoort, ik hoop dat je het snapt ander leg ik wel beter uit als je zegt wat er juist onduidelijk is

alvast bedankt

Bee

Bericht door Bee » 11 mar 2007, 09:29

Backup maken van beide databases.

Je maakt een dump van de structuur van de oude en de nieuwe database (dus niet van de gegevens in de database) en vergelijkt deze met elkaar met bijvoorbeeld WinMerge. Hiermee pas je de oude database aan. Vervolgens vergelijk je de inhoud van eventuele configuratietabellen, en pas je weer de oude database aan. Daarna kan je snel en makkelijk de boel verhuizen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 11 mar 2007, 11:51

Bee schreef:Backup maken van beide databases.

Je maakt een dump van de structuur van de oude en de nieuwe database (dus niet van de gegevens in de database) en vergelijkt deze met elkaar met bijvoorbeeld WinMerge. Hiermee pas je de oude database aan. Vervolgens vergelijk je de inhoud van eventuele configuratietabellen, en pas je weer de oude database aan. Daarna kan je snel en makkelijk de boel verhuizen.
maar dus als bij de oude database het veld user_blablabla niet bestaat en bij de nieuwe wel, dan moet je niets speciaal erbij doen ??
of moet je dan een commando in de nieuwe uitvoeren ??

edit: niet simpel :o die winmerge werkt ook niet hoe het zou moete in wat die db gegevens betreft toch.

En als ik nu gewoon die oude de nieuwe laat vervangen, en dat dus hetgeen niet in a stond wel in b blijft omdat er niet word overgeschreven ???

als dat duidelijk is ?? :P

Bee

Bericht door Bee » 11 mar 2007, 12:37

Velden in de nieuwe database, die in de oude niet bestaan, moet je aan de oude toevoegen (dat kan door van die mod de SQL instructies op de oude database uit te voeren)
Velden in de nieuwe database, die in de oude niet bestaan, moet je via phpMyAdmin verwijderen in de oude database. Hierdoor kunnen inderdaad gegevens verloren gaan (BACKUP!!!!)
... Maar ik modereer (nog) niet.

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 11 mar 2007, 12:43

Bee schreef:Velden in de nieuwe database, die in de oude niet bestaan, moet je aan de oude toevoegen (dat kan door van die mod de SQL instructies op de oude database uit te voeren)
Velden in de nieuwe database, die in de oude niet bestaan, moet je via phpMyAdmin verwijderen in de oude database. Hierdoor kunnen inderdaad gegevens verloren gaan (BACKUP!!!!)
ok bedankt, ik ga idd zien dat ik alles gebackuped heb want als ik dit verlies zullen ze blij zijn :x

mr.Stone
Contacteer:

Bericht door mr.Stone » 11 mar 2007, 14:05

Btw hoe kan ik exporteren dat hij erbij zet:
if exists, overwrite into:
if not exists yet do not insert:

of gaan deze commandos niet ??

Gesloten