Gratis account naar eigen server

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
vectrace
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:54
Locatie: Nieuw Bergen
Contacteer:

Gratis account naar eigen server

Bericht door vectrace » 15 feb 2007, 01:03

Support Template
  • We hebben momenteel een goed lopende forum maar deze is zon gratis forum en staat dus ook niet op onze eigen server.
    Nu willen we dit echter wel doen maar we kunnen omdat we een gratis versie hebben deze niet backuppen om zo een nieuwe aan te maken zonder reclame enzob]

    Adres van je forum: http://www.takeforum.com/carbabes/
    phpBB versie: onbekend
    Waar is je forum gehost: bij phpbb
    Wij willen dus het forum wat nu dus reclame bevat en gehost is bij phpbb overzetten naar onze hosting .
    Omdat we er dus behoorlijk wat bezoekers op hebben en berichten willen we deze natuurlijk niet kwijt!
Laatst gewijzigd door vectrace op 19 feb 2007, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 feb 2007, 08:37

Je zult hiervoor contact op moeten nemen met de mensen waar je je forum bij gehost hebt. Kun je bij de FTP van je forum en mogelijk ook phpMyAdmin?

Het is ook heel goed mogelijk dat je host niet de mogelijkheid geven om je forum te verhuizen!

Succes ermee! :thumb:

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Bericht door JochemOnline » 15 feb 2007, 09:50

ik wou dat ook doen, maar je kunt geen backup maken dus overzetten word lastig omdat het een gratis forumdienst is :wink:

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 15 feb 2007, 12:21

Daarom zeg ik, neem contact op met je host, misschien willen zij er wel aan mee werken, maar misschien ook niet... :roll:

Stijn Herreman
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2006, 22:30
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Stijn Herreman » 15 feb 2007, 12:48

Van hun site
Backup & Service Availability

While takeforum.com try to provide 99.8% uptime monthly, we do not guarantee that our services would be available every seconds. Any network downtime, files corruption and everything that could result in damages to your website are not our responsible.

takeforum will perform daily, weekly, and monthly backup for the entire site. Unfortunately, we do not provide sqldump for individual forum. This may be offered in the future for paid members only.
Iets anders dan de voorgeinstalleerde styles kun je niet veranderen vermoed ik, dus file backup is niet nodig.
En zoals je hier boven kunt lezen, kun je geen SQL dump krijgen.

Alhoewel, als je de database login weet, kun je mss ergens anders een php file hosten, en van daaruit de database dumpen?
Kan ook zijn dat je host het beveiligd heeft, en dat enkel de server zelf mag connecten naar de database.

vectrace
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:54
Locatie: Nieuw Bergen
Contacteer:

Bericht door vectrace » 19 feb 2007, 00:33

nou deze staat dus niet op een hosting van ons .
onderaan een forum staat een link naar phpbb en dan kun je een gratis forum aanmaken ik verwacht dat deze dus ook gehost is bij phpbb.
Nu wil ik een nieuw forum installeren op onze site maar ik kan geen backup maken van de oude forum (geen optie tot backup maken)

vectrace
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:54
Locatie: Nieuw Bergen
Contacteer:

Bericht door vectrace » 19 feb 2007, 18:58

weet er iemand raad?

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Bericht door Lucas » 19 feb 2007, 20:16

Linken naar je gratis host?

Heb je al contact gezocht met de host d.m.v een mailtje te sturen met de vraag of je een back-up van je forum mag, en dat je bereid bent te betalen(als je dat bent). Óf je moet van voor af aan beginnen...

Stijn Herreman
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2006, 22:30
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Stijn Herreman » 19 feb 2007, 20:25

vectrace, zie mijn post hierboven.
neem contact op met je host.
zij kunnen je echt veel beter helpen met zo iets dan wij

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 19 feb 2007, 23:11

vectrace schreef:nou deze staat dus niet op een hosting van ons .
onderaan een forum staat een link naar phpbb en dan kun je een gratis forum aanmaken ik verwacht dat deze dus ook gehost is bij phpbb.
Nu wil ik een nieuw forum installeren op onze site maar ik kan geen backup maken van de oude forum (geen optie tot backup maken)
nee sorry, de phpbb group host geen forums voor mensen.
Kijk hier eens voor hostingervaringen:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=29004
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten