data uit ene versie in oudere versie importeren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dennis079

data uit ene versie in oudere versie importeren

Bericht door dennis079 » 09 feb 2007, 13:37

Support Template
  • Wat is het probleem? ik wil graag data uit mn oude forum (2.0.22) in een ander forum imporrteren (2.0.21)
    Wanneer ontstond het probleem? toen ik erachter kwam dat de backupfunctionaliteit niet meer werkte...
    Adres van je forum: http://www.sarah-jools.nl/zilversteinlaan/forum
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl: silver
    phpBB versie: 2.0.21
    Waar is je forum gehost: ic-s.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? yep, geprobeerd de joomla bridge inte stellen...meaar helaas!
Overige opmerkingen:

Ik had dus een losstaand forum (20.22) en daar wilde ik een bridge met joomla mee maken. Niet goed gekeken naar versies en zodoende is dat forum niet meer bereikbaar en screwed up... database gebruikt dezelfde als joomla overigens.

Nu heb ik, vanwege compatability met die bridge 2.2.021 forumpje neergezet, maar wil ik uiteraard wel graag users, posts en opzet migreren naar t nieuwe forum.

Export import werkt door aanpassing van wat files niet meer...

Ik heb wel gezien met phpmyadmin dat alles binnen dezelfdde database zit, maar ben verdergeen sql goeroe, dus zelf in de tabellen rotzooien leek me geen goed idee...

Kan iemand me vertellen of wellicht de tabellen van 2.0.21 en 22 qua opzet t zelfde zijn?? Zo ja: dan kan ik die neem ik aan gewoon renamen binnen de databse en t zou moeten werken.... of denk ik dan te simpel...???

Ik hoor graag vn jullie!

Dennis

Coen

Bericht door Coen » 09 feb 2007, 13:46

Kun je hier niet beter voor naar de mensen van de port gaan?

Of begrijp ik je post nu verkeerd, aangezien wij hier geen ports ondersteunen, raad ik je toch aan om naar de makers van de port te gaan... :roll:

dennis079

Bericht door dennis079 » 09 feb 2007, 14:23

An sich ben ik t helemaal met je eens: pak de born aan en probeer t allemaal terug te draaien....

Maar toch...: oorzaak is t installeren van die bridge, maar mijn vraag is eigenlijk mee algemeen van aard: bestaat er een manier om, zonder grbuik t e maken van de ex-imort, maar direct op db niveau, data van de ene tabel naar de andere te brengen????

En zo ja: is er iemand die 10 minuutjes van zijn tijd met me wil meekijken op mijn phpmyadmin.....????

Prophecy schreef:Kun je hier niet beter voor naar de mensen van de port gaan?

Of begrijp ik je post nu verkeerd, aangezien wij hier geen ports ondersteunen, raad ik je toch aan om naar de makers van de port te gaan... :roll:

Gesloten