inlog/registreer-scherm vraag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
KLPDer

inlog/registreer-scherm vraag

Bericht door KLPDer » 30 nov 2003, 22:14

Ik heb gekeken met de zoek functie, maar kan hier weinig duidelijks over vinden. Ik ben een "groentje", dus a.u.b. voorzichtig met mij!

Ik zou graag voor de NIET-geregistreerden, een directe 1e scherm willen laten zien, waar zij zich moeten registreren, voordat zij maar iets kunnen zien van het forum.

en

Voor de wel-geregistreerden, een directe 1e scherm, waar zij zich moeten/kunnen inloggen, voordat zij maar iets kunnen zien van het forum.

Voor beide opties, moet het ook zo zijn, dat geen enkele knop beschikbaar kan zijn, dus ook de gebruikerslijst niet.
Is dit mogelijk en hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt,
Jennifer

Podium4

Bericht door Podium4 » 30 nov 2003, 22:17

Oke we doen het effe in stappen... speciaal voor de newbie...

Als je wilt dat mensen eerst moeten inloggen voor ze het forum kunnen zien ga dan naar Forum>Permissies en klik een voor de forums aan en zet ze op Geregistreerd...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Podium4

Bericht door Podium4 » 30 nov 2003, 22:31

Oke als dat gelukt is maken we het wat moeilijker... we gaan ervoor zorgen dat mensen bepaalde acties uit de header pas kunnen doen als ze zijn ingelogd...

Voorbeeld: (dit werkt in ALLE php-bestanden!)
Open search.php
zoek

//
// End session management
//

Voeg daarachter toe:

// Make sure the player is registered
$user_id = $userdata['user_id'];
$username = $userdata['username'];
if (!$userdata['session_logged_in'] && $user_id == ANONYMOUS)
{
$header_location = ( @preg_match("/Microsoft|WebSTAR|Xitami/", getenv("SERVER_SOFTWARE")) ) ? "Refresh: 0; URL=" : "Location: ";
header($header_location . append_sid("login.$phpEx?redirect=search.$phpEx", true));
exit;
}
Dit zorgt ervoor dat mensen pas kunnen zoeken als ze zijn ingelogd... dit zelfde kun je heel makkelijk toepassen in andere bestanden... voer gewoon dezelfde actie uit!!!
Alleen een ding moet steeds veranderd worden namelijk de volgende regel:

Code: Selecteer alles

header($header_location . append_sid("login.$phpEx?redirect=search.$phpEx", true));
In deze regel staat dat als diegene dus niet is ingelogd waar die dan heen moet... naar login.php dus... je ziet daar dus staan login.$phpEx? etc... daarachter staat dus search.$phpEx" verander dit steeds als je dit in een ander bestand toevoegd... dus voor de ledenlijst word die regel dit:

header($header_location . append_sid("login.$phpEx?redirect=memberslist.$phpEx", true));

Succes!

KLPDer

Bericht door KLPDer » 01 dec 2003, 20:34

podium4 schreef:Oke als dat gelukt is maken we het wat moeilijker... we gaan ervoor zorgen dat mensen bepaalde acties uit de header pas kunnen doen als ze zijn ingelogd...

Voorbeeld: (dit werkt in ALLE php-bestanden!)
Open search.php
zoek

//
// End session management
//

Voeg daarachter toe:

// Make sure the player is registered
$user_id = $userdata['user_id'];
$username = $userdata['username'];
if (!$userdata['session_logged_in'] && $user_id == ANONYMOUS)
{
$header_location = ( @preg_match("/Microsoft|WebSTAR|Xitami/", getenv("SERVER_SOFTWARE")) ) ? "Refresh: 0; URL=" : "Location: ";
exit;
}
Dit zorgt ervoor dat mensen pas kunnen zoeken als ze zijn ingelogd... dit zelfde kun je heel makkelijk toepassen in andere bestanden... voer gewoon dezelfde actie uit!!!
Alleen een ding moet steeds veranderd worden namelijk de volgende regel:

In deze regel staat dat als diegene dus niet is ingelogd waar die dan heen moet... naar login.php dus... je ziet daar dus staan login.$phpEx? etc... daarachter staat dus search.$phpEx" verander dit steeds als je dit in een ander bestand toevoegd... dus voor de ledenlijst word die regel dit:

header($header_location . append_sid("login.$phpEx?redirect=memberslist.$phpEx", true));

Succes!
Hallo Podium4, Ik heb toch nog een vraag,..
In welke map/bestandje moet ik dit gaan veranderen?
En kan ik de code van hierboven kopieeren en plakken in dat desbetreffende map/bestandje?

Groetjes
Jennifer

Podium4

Bericht door Podium4 » 02 dec 2003, 08:37

Die bewerking kan alleen met bestanden die staan in de hoofdmap... en wel de volgenden:

faq.php
groupcp.php
memberlist.php
search.php
viewonline.php

Daarnaast kun je via forum permissies nog instellen voor elk forum apart of mensen ook viewforum.php en/of viewtopic.php kun zien...

in principe zou je de code ook nog in index.php kunnen plaatsen maar dat is niet aan te raden...

Gesloten