server gereed maken voor nieuwe phpbb versie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
sandra
Contacteer:

server gereed maken voor nieuwe phpbb versie

Bericht door sandra » 30 jan 2007, 13:43

Dag allemaal,
Het is niet een specifieke phpbb vraag, hopelijk is dat geen probleem.
Ik kijk uit naar de nieuwe phpbb versie en wil mijn server graag alvast gereed hebben. Ik heb nl een eigen server, weet nauwelijks wat van linux, en moet de server dus gereed laten maken door mijn neef, vandaar dat ik er nu alvast mee begin, omdat ik niet van hem wil verwachten dat hij het meteen doet als het eenmaal zo ver is. ;)

Ik heb momenteel de volgende versies, opgevraagd via phpinfo():
- apache 2.0.53
- php 4.3.10
- mysql 4.1.10a
Dit draait op een debian server.

Klopt het dat ik alleen gd library toe hoef te voegen, om het gereed te maken voor de nieuwe phpbb?
Weten jullie misschien een site waar instructies staan hoe dat moet of hebben jullie misschien tips? Mijn neef weet vrij veel van linux want het is ook zijn beroep, maar het is hem nog niet gelukt om gd toe te voegen, hij denkt dat er meer nodig is dan gd, apache en php.

alvast bedankt :D

Aeolus

Bericht door Aeolus » 30 jan 2007, 14:45

phpBB3 has a few requirements which must be met before you are able to install and use it.

* A webserver or web hosting account running on any major Operating System with support for PHP
* A SQL database system, one of:

o MySQL 3.23 or above (MySQLi supported)
o PostgreSQL 7.3+
o SQLite 2.8.2+
o Firebird 2.0
o MS SQL Server 2000 or above (directly or via ODBC)
o Oracle

* PHP 4.3.3 or above with support for the database you intend to use.
* These optional presence of the following modules within PHP will provide access to additional features, but they are not required.

o zlib Compression support
o Remote FTP support
o XML support
o Imagemagick support
o GD Support
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 30 jan 2007, 15:29

Dank je wel, dan is zeker zlib en/of imagemagick nodig om gd goed te kunnen installeren, ik heb het doorgestuurd naar mijn neef. Mocht iemand nog tips hebben...alvast bedankt!

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 30 jan 2007, 16:33

Nope, GD is niet afhankelijk van ZLib of ImageMagick. Als je de Debian-pakketten van PHP gebruikt, is een apt-get install php4-gd genoeg. :)

Gesloten