Ik kan mijn backup niet restoren op een andere host

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Ik kan mijn backup niet restoren op een andere host

Bericht door Emiel-vR » 20 jan 2007, 16:29

Support TemplateOverige opmerkingen:

Ik zal het even goed uitleggen omdat het probleem iets te complex is voor het support template.

Ik ben bezig met de voorbereidingen van de conversie van phpbb2 naar phpbb3+mkportal (hierbij wil ik ook van host veranderen. Ik wil dus binnen afzienbare tijd nadat phpbb3 is uitgekomen mijn forum helemaal opnieuw opzetten met een portal functie van mkportal er bij.

Om dit voor te bereiden wil ik eerst een proefinstallatie maken om te kijken of alles werkt en zodoende ook alles naar wens in te richten. Dit wil ik helemaal documenteren, vervolgens als ik de overstap ga maken zou dit allemaal vrij snel moeten gaan omdat ik het eerder helemaal heb uitgecristalliseerd en gedocumenteerd.

Om de proef installatie te realiseren heb ik even een subdomein aangemaakt op een webreus hosting account van me. op mkportal.brandpreventiedocumentatie.nl heb ik een subdomein als testopstelling. Dit domein is dus als testomgeving. Ik heb hier een schone installatie neergezet van phpbb 2.0.21 (om de versie gelijk te houden met die van mijn normale forum) en heb deze phpbb exact zo gemod als die op mijn normale forum.

Toen heb ik een database backup gemaakt (in beheerderspaneel) van mijn normale forum. Deze heb ik vervolgens geprobeert te restoren in mijn testomgeving, maar dan geeft hij de melding dat het niet geupload kan worden.

Als ik vervolgens de database via phpmyadmin probeer over te zetten geeft ie deze foutmelding:

Code: Selecteer alles

#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1' at line 36 
Heeft iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

Bij voorbaat dank!

Groeten Emiel

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 20 jan 2007, 16:33

Doe het eens via phpMyAdmin, de databasegereedschappen in phpBB zelf zijn waardeloos.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Bericht door Emiel-vR » 20 jan 2007, 16:35

Emiel-vR schreef: Als ik vervolgens de database via phpmyadmin probeer over te zetten geeft ie deze foutmelding:

Code: Selecteer alles

#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1' at line 36 
Bee schreef:Doe het eens via phpMyAdmin, de databasegereedschappen in phpBB zelf zijn waardeloos.
Al geprobeert dus...

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 20 jan 2007, 16:40

[Tijdelijk verwijderd]
Laatst gewijzigd door Bee op 20 jan 2007, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
MindPrison
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 okt 2005, 20:47
Locatie: Waasmunster (België)
Contacteer:

Bericht door MindPrison » 20 jan 2007, 16:45

En waar staat je phpBB copyright?
Greetz,

MindPrison

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Bericht door Emiel-vR » 20 jan 2007, 16:59

Bee schreef:[Tijdelijk verwijderd]
Dankje Bee, met het antwoord (dat nu tijdelijk verwijderd is) heb ik het op kunnen lossen.
Voor mensen die het zelfde probleem hadden:
Bij het backuppen moet je "SQL compatibility mode" op "MYSQL40" zetten.
MindPrison schreef:En waar staat je phpBB copyright?
Sorry ik zie de relevantie (in dit topic) niet van deze vraag....

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 20 jan 2007, 17:01

Wegens het ontbreken van de copyright is het support voor deze gebruiker opgeschort. Als het weer in orde is kan hij zich melden bij mij.

Voor nu, gesloten!

Gesloten