Privacy e-mailadrs

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Fappie

Privacy e-mailadrs

Bericht door Fappie » 06 jan 2007, 00:47

Hallo,

Ik heb een forum van jullie en ben daar zeer tevreden over.
Wel hebik een probleem waar ik niet uit kom, en dat is als volgt:

Idereen die niet is aangemeld maar wel op het forum kijkt kan in de gebruikerslijst een e-mail sturen naar de des betreffende persoon.

Graag zou ik deze functie uit hebben, dus dat er geen e-mail verstuurd kan worden door wild vreemden.

Ik hoor het graag

Groet
Fappie

Derky
Contacteer:

Re: Privacy e-mailadrs

Bericht door Derky » 06 jan 2007, 00:56

Fappie schreef:Hallo,

Ik heb een forum van jullie en ben daar zeer tevreden over.
Wel hebik een probleem waar ik niet uit kom, en dat is als volgt:

Idereen die niet is aangemeld maar wel op het forum kijkt kan in de gebruikerslijst een e-mail sturen naar de des betreffende persoon.

Graag zou ik deze functie uit hebben, dus dat er geen e-mail verstuurd kan worden door wild vreemden.

Ik hoor het graag

Groet
Fappie
Zie je gasten of forum gebruikers als wild vreemden?

Als je gasten als wild vreemden zie, dan kan je bij:
ACP >> Configuratie
De Board e-mail inschakelen en dan kunnen alleen geregistreerde gebruikers elkaar e-mail sturen en zien ze niet het e-mailadres van de ander. (gelijk spam-preventie voor zoekbots dus)

Als je de hele e-mailknop weg wilt hebben zou je deze kunnen verwijderen uit de template bestanden of een aanpassing maken in de php code zodat bijvoorbeeld alleen moderators en beheerders die knop zien staan. (volgens mij staat dit wel ergens beschreven op het forum)

Gesloten