Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
versatile
-
Contacteer:
Bericht
door versatile » 02 jan 2007, 11:54
Support Template
- Wat is het probleem?
De automatic login werkt al een paar maanden niet meer op mn forum. ik heb al een heleboel topics erover geopend, maar niemand kon me helpen. ik hoef daar dus ook geen hulp meer over want ik heb de hoop al opgegeven.
Maar wat ik nu wil probere is alle codes van de automatic login weer terugzetten naar de standaard codes. want ik misschien dat ik een keer per ongeluk de codes heb veranderd in de php paginas van de automatic login.
Kan iemand mij dus alle plaatsen zeggen waar de codes staan die zorgen dat mensen automatisch worden ingelogd?
Wanneer ontstond het probleem? Een paar maanden geleden
Adres van je forum: http://
Modifications op je forum: veel
Huidige stijl: subsilver (zelf aangepast)
phpBB versie: 2.0.21
Waar is je forum gehost: rozzohost
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Ja
Overige opmerkingen:
Alvast bedankt voor de hulp
-
Wijo
Bericht
door Wijo » 02 jan 2007, 13:40
Ik heb sinds een week ofzo hetzelfde probleem. Ik heb zelfs een testforum geïnstalleerd met versie 2.0.22. Het probleem bleef. Zelfs na installatie van mod auto_cookies_202a en het leegmaken van de cookiesmap.
Al mijn forums hebben hetzelfde probleem.
Kan het op één of andere manier aan de host liggen? Want ik vermoed nu dat het wel eens te maken kan hebben met een upgrade door mijn host (mijndomein) naar php5 wat daar niet vlekkeloos schijnt te verlopen. Ik heb nog geen antwoord op mijn vragen gehad en dat zal waarschijnlijk met de feestdagen te maken hebben. Dus nog even afwachten.
Versatile, heb jij je eigen host nog benaderd? Heb je nog geprobeerd of bij een schone installatie van een testforum het probleem blijft bestaan?
-
versatile
-
Contacteer:
Bericht
door versatile » 03 jan 2007, 11:37
Wijo schreef:Ik heb sinds een week ofzo hetzelfde probleem. Ik heb zelfs een testforum geïnstalleerd met versie 2.0.22. Het probleem bleef. Zelfs na installatie van mod auto_cookies_202a en het leegmaken van de cookiesmap.
Al mijn forums hebben hetzelfde probleem.
Kan het op één of andere manier aan de host liggen? Want ik vermoed nu dat het wel eens te maken kan hebben met een upgrade door mijn host (mijndomein) naar php5 wat daar niet vlekkeloos schijnt te verlopen. Ik heb nog geen antwoord op mijn vragen gehad en dat zal waarschijnlijk met de feestdagen te maken hebben. Dus nog even afwachten.
Versatile, heb jij je eigen host nog benaderd? Heb je nog geprobeerd of bij een schone installatie van een testforum het probleem blijft bestaan?
Wijo, je moet ff je eigen topic maken, want mijn topic gaat niet over dit onderwerp, maar ik vraag of iemand de php codes kan vinden voor mij waar de automatic login word aangestuurd.
En ja ik heb mn host al aangesproken, maar het ligt niet aan hun. want als ik een nieuw forum aanmaak zonder mods erop, doet ie het wel goed
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 03 jan 2007, 12:38
ik zou beginnen met login.php , de methode die ik nogal eens toepas is gewoon een verse eroverplakken en kijken ofie het doet, zoja neem je de backup zoek je de verschillen en test je deel per deel waar het fout loopt. Zorg wel voor een backup...
-
versatile
-
Contacteer:
Bericht
door versatile » 03 jan 2007, 12:48
svenn schreef:ik zou beginnen met login.php , de methode die ik nogal eens toepas is gewoon een verse eroverplakken en kijken ofie het doet, zoja neem je de backup zoek je de verschillen en test je deel per deel waar het fout loopt. Zorg wel voor een backup...
ik heb de login.php gereset, maar er verandert niks aan op mn forum.
ik heb wel eerst de cookies verwijdert op firefox en op internet explorer en daarna heb ik de automatic login getest op beide browsers
ik had in de login.php wel verandert dat ie ipv van index.php naar home.php redirect, maar dat is schijnt het probleem niet te zijn
welke paginas kan ik nog meer testen? ik zal die paginas ook testen in combinatie met de default login.php
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 03 jan 2007, 12:53
dingen die ik vind in login :
Code: Selecteer alles
include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx);
Code: Selecteer alles
include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx);
de eerste 2 kun je even proberen, de laatste doet eigenlijk heel erg weinig dus daar kan het waarschijnlijk niet liggen.
Ik weet trouwens niet of ik je in de juiste directie zet, want ik ben een beetje allergisch aan die session dinges :p maar proberen kun je altijd hé ... no bed no game
-
Paul
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 03 jan 2007, 17:59
Herupload sessions.php, de files die svenn geeft hebben er niks mee te maken.
-
versatile
-
Contacteer:
Bericht
door versatile » 03 jan 2007, 23:59
paul schreef:Herupload sessions.php, de files die svenn geeft hebben er niks mee te maken.
dat hielp jammer genoeg ook niet
toch bedankt
@svenn
die includes die je me gaf, staan ook niet in de standaard login.php. moet ik die er dan toch inzetten? want als ik dat wel doe gaat ie mn hele template verband uit elkaar halen, want als je naar de login.php gaat, zie je mn layout 2 keer in elkaar