Foutmelding na installatie phpmyadmin

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
gabbagirl

Foutmelding na installatie phpmyadmin

Bericht door gabbagirl » 25 nov 2006, 14:30

Support Template
  • Wat is het probleem? foutmelding bij phpmyadmin
    Wanneer ontstond het probleem? meteen na installatie
    Adres van je forum: http://www.pumadrivers.nl/forum
    Modifications op je forum: dat je niet onzichtbaar kan zijn in de lijst (verder nog niets)
    Huidige stijl: subsilver
    phpBB versie: 2.0.21
    Waar is je forum gehost: op onze eigen server via een van onze sponsoren, tevens lid, met eigen computer bedrijf :wink:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nope... behalve dan een maandje of wat terug bovengenoemde mod van het forum
Overige opmerkingen:

Hoi,
Ik ben de webmaster van het forum pumadrivers.nl/forum. Nu wilde ik enkele mods uitvoeren, maar bleek dat ik toegang tot phpmyadmin nodig had. Ik moest dat zelf doen, want de twee personen die ons helpen met de site zeiden beiden dat dit niet tot hun taken behoorden (en ze bleven naar elkaar wijzen, ook altijd erg handig :? ).
Dus ik hier en daar wat handleidingen opgezocht en nu heb ik phpmyadmin er op staan en het is gelukt om een wachtwoord in te stellen, zodat je dus niet zo maar op de site komt.
Maar nu krijg ik deze foutmelding:

De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.

Rara, wat moet ik hiervoor doen??
Als ik iets moet veranderen in de html code van de config bestand, dan gaarne een voorbeeldje. Ik ben nog niet zo lang thuis in deze wereld, maar heb al best wat geleerd over html code enzo. Maar ik weet nog lang niet aales :wink:

Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes, gabbagirl

Gesloten