Meerder gebruikers verwijderen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
JeanH

Meerder gebruikers verwijderen

Bericht door JeanH » 29 okt 2006, 16:36

Aangezien wij veel last hebben van gebruikers die zich registreren maar duidelijk geen echte gebruikers zijn, zou ik deze allemaal tegelijk willen verwijderen. Dit in plaats van gebruikersnaam per gebruikersnaam in te tikken in het beheerderspanneel.
Ik had graag geweten of ik dit gewoon kon doen door hun regel in de tabel users te verwijderen of zit het ook in andere tabellen verweven. Of is er een andere oplossing?

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 29 okt 2006, 16:48

nooit verwijderen via de database ;)
zie hier onderaan: http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?t=2 toolkit, succes ermee :thumb:

Elisje

Bericht door Elisje » 30 okt 2006, 12:52

Ja inderdaad, het begint weer een plaag te worden.
Vroeger was het alleen maar registreren en dan vond je in het profiel wel links naar allerhande sites, maar nu heb ik er al 2 gehad die effectief ook een topic openen met links naar xx sites in.
Hun topictitel is wel forumgerelateerd, maar de inhoud van het bericht duidelijk niet.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 okt 2006, 13:13

Elisje schreef:Ja inderdaad, het begint weer een plaag te worden.
Vroeger was het alleen maar registreren en dan vond je in het profiel wel links naar allerhande sites, maar nu heb ik er al 2 gehad die effectief ook een topic openen met links naar xx sites in.
Hun topictitel is wel forumgerelateerd, maar de inhoud van het bericht duidelijk niet.
Kleine tip op die link vindt je de registrion hash van pentapinguin en die houdt alle Bots tegen.
In de praktijk getest en uitgevoerd :)

En altijd phpBB naar de meest recente versie draaien :thumb:

Elisje

Bericht door Elisje » 31 okt 2006, 11:08

Ik had er maar 2 dus heb ze even handmatig verwijderd (topics en gebruikers).

En ik hou altijd mijn phpBB up to date :)

Gismo1
Contacteer:

Bericht door Gismo1 » 01 nov 2006, 05:33

Elisje schreef:Ja inderdaad, het begint weer een plaag te worden.
Het is al lange tijd een plaag Elisje en toch heb ik totaal geen last van spambots en van spamregistraties. En gasten mogen bij mij posten. ;

Ik heb daarvoor enkele mods geïnstalleerd en die werken effectief. Het is soms triestig als je die vragen ziet over die spambots. Het is storend voor vele mensen. Ik heb nu op een testforum al een 30-tal kleine mods gedaan maar de eerste waren o.a. Anti-bot Gast Post Mod, ConfusaBOT ACP, Geen website of handtekening tijdens registratie, Visuele confirmatie voor Gasten, Geen URL's in posten van Gasten.

Nu, voor mij is het een hobby maar ik kan me best voorstellen dat dit bij grote en drukke fora niet prettig is.

Gesloten