Website (CMS) om PHPbb forum bouwen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Website (CMS) om PHPbb forum bouwen

Bericht door Gert-Jan » 12 okt 2006, 13:50

Hallo

Vraagje over PHPbb. Ik heb een forum met inmiddels ruim 100 leden, maar nu wil ik wat meer dan alleen het forum aan bieden. Zoals nieuws, fotos, uitgebreider profiel, vriendenlijst etc etc.

Maar wat is nu de beste CMS die ik darvoor kan gebruiken. Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden. een vereiste is dus sowieso al dat leden zich niet opnieuw hoeven aan te melden.

Iemand Tips of Iedeen. Misschien wel ervaringen?

Gert-Jan

wicked
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jun 2006, 18:58

Bericht door wicked » 12 okt 2006, 14:47

ik heb ben er zelf nu ook mee bezig, niet dat ik kennis van php enz heb maar na wat zoeken toch op wat manieren gekomen.

e107 <open source CMS

je kan dan een button forum naar een nieuw scherm maken, het forum van e107 vind ik zelf errug lelijk.
er zijn ook mods van phpbb om met RSS feeds te werken, die kan je dan laten laden in je CMS en dan als nieuws bericht laten verschijnen

bijv... nieuw bericht >>RSS>> op je CMS portal

theoretisch gezien moet dit werken, ben alleen zelf nog niet zover :P

Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Bericht door Gert-Jan » 12 okt 2006, 19:17

wicked schreef:ik heb ben er zelf nu ook mee bezig, niet dat ik kennis van php enz heb maar na wat zoeken toch op wat manieren gekomen.

e107 <open source CMS

je kan dan een button forum naar een nieuw scherm maken, het forum van e107 vind ik zelf errug lelijk.
er zijn ook mods van phpbb om met RSS feeds te werken, die kan je dan laten laden in je CMS en dan als nieuws bericht laten verschijnen

bijv... nieuw bericht >>RSS>> op je CMS portal

theoretisch gezien moet dit werken, ben alleen zelf nog niet zover :P

Maar ook hierbij word het forum dus niet echt geïntegreerd... want ja een door verwijzing naar een forum is niet echt mooi :)

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 12 okt 2006, 19:32

mss heb je hier iets aan?:
http://www.phpbbhacks.com/category/35/ :D

Black-Hole
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 sep 2005, 18:52
Contacteer:

Re: Website (CMS) om PHPbb forum bouwen

Bericht door Black-Hole » 12 okt 2006, 19:33

Gert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.
Dat ligt er maar net aan :wink:

De Community builder component van Joomla kan je verbinden met je leden van je forum. Ook kan je een tracker plaatsen van je forum op Joomla met een bridge. Heb die laatste namelijk zelf ook.

Voorwaarde is wel dat phpBB en Joomla dezelfde database gebruiken. Als je wil zien hoe ik het combineer dan kan je gerust een kijkje nemen op mijn site (zie profiel).

Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Bericht door Gert-Jan » 12 okt 2006, 21:23

Gamemaniak schreef:mss heb je hier iets aan?:
http://www.phpbbhacks.com/category/35/ :D
He thanx die ga ik es door spitten :)

Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Re: Website (CMS) om PHPbb forum bouwen

Bericht door Gert-Jan » 12 okt 2006, 21:24

Black-Hole schreef:
Gert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.
Dat ligt er maar net aan :wink:

De Community builder component van Joomla kan je verbinden met je leden van je forum. Ook kan je een tracker plaatsen van je forum op Joomla met een bridge. Heb die laatste namelijk zelf ook.

Voorwaarde is wel dat phpBB en Joomla dezelfde database gebruiken. Als je wil zien hoe ik het combineer dan kan je gerust een kijkje nemen op mijn site (zie profiel).
Ooh ik wist niet dat dat kon.... Mar ik ga zeker even kijken hoe jij dat gebruikt! Thanx

Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Re: Website (CMS) om PHPbb forum bouwen

Bericht door Gert-Jan » 13 okt 2006, 07:21

Black-Hole schreef:
Gert-Jan schreef:Ik heb al Joomla enzo geprobeert, alleen het nadeel daar van is dat het sowieso al lastig is het PHPbb te integreren, en dat leden zich op nieuw moeten aanmelden.
Dat ligt er maar net aan :wink:

De Community builder component van Joomla kan je verbinden met je leden van je forum. Ook kan je een tracker plaatsen van je forum op Joomla met een bridge. Heb die laatste namelijk zelf ook.

Voorwaarde is wel dat phpBB en Joomla dezelfde database gebruiken. Als je wil zien hoe ik het combineer dan kan je gerust een kijkje nemen op mijn site (zie profiel).

Ik ben er nu mee bezig... Hopeluk lukt het wat zonder problemen, anders ben ik hier wel weer te vinden ;)

Gert-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006, 19:53

Bericht door Gert-Jan » 13 okt 2006, 13:55

NOU helaas is het niet helemaal gelukt... na een sync van mijn members van phpbb naar joomla krijg ik alleen maar fouten... en erger nog mijn hele bestaande forum is LEEG!!!!

Nou heb ik nog wel ergens een backup, alleen kom ik door al die fouten niet eens meer in de admin van phpbb :cry:

Gesloten