Stijl aanpassen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Stijl aanpassen
Ik heb even wat hulp nodig. Ik wil de stijl van het forum aanpassen, maar nu loop ik tegen een probleem aan.
Wanneer ik wat wil aanpassen via het admin panel > stijlen beheer, dan moeten die wijzigingen worden weggeschreven. Nu staat er wel dat hij "fisubsilver.css" gebruikt, maar daarin worden de wijzigingen niet opgenomen. Ook niet in "Theme_info.cfg" die ook in dezelfde map van de template staat.
Mijn vraag natuurlijk: waar slaat hij die wijzigingen dan wel op?
Wanneer ik wat wil aanpassen via het admin panel > stijlen beheer, dan moeten die wijzigingen worden weggeschreven. Nu staat er wel dat hij "fisubsilver.css" gebruikt, maar daarin worden de wijzigingen niet opgenomen. Ook niet in "Theme_info.cfg" die ook in dezelfde map van de template staat.
Mijn vraag natuurlijk: waar slaat hij die wijzigingen dan wel op?
Het probleem is juist dat hij het wel doet
Voor het forum dan... In het adminpanel heeft het geen effect. Ik kan bijvoorbeeld de celpics aanpassen vanuit het adminpanel. Dit heeft dan alleen effect voor het forum zelf, maar niet voor het admin gedeelte.
Hij slaat het dus wel ergens op, maar ik weet niet waar
//edit: wat ook zo raar is, als ik bijvoorbeeld de cellpics aanpas in fisubsilver.css, dan lijkt er niets te veranderen

Hij slaat het dus wel ergens op, maar ik weet niet waar

//edit: wat ook zo raar is, als ik bijvoorbeeld de cellpics aanpas in fisubsilver.css, dan lijkt er niets te veranderen

- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Als je het css bestand van je phpBB-template aanpast, moet je dezelfde aanpassingen (bij een goede template) ook uitvoeren in overall_header.tpl.
Hoe komt dat? Wel, de ene browser verdraagt geen externe css bestanden, de andere wilt nix liever. Daarom voor de compatibiliteit staat meestal de css style twee keer beschreven.
Hoe komt dat? Wel, de ene browser verdraagt geen externe css bestanden, de andere wilt nix liever. Daarom voor de compatibiliteit staat meestal de css style twee keer beschreven.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
In index_body.tpl kan ik nog niets vinden om de kleur van de kolom aan te passen (of ik kijk eroverheen
).
Dit volgende stukje komt uit viewforum_body.tpl. Ik wil de hoogte van de eerst rij veranderen. Dus ik probeer hier Height="28" te veranderen, maar dat heeft geen enkel effect.

Dit volgende stukje komt uit viewforum_body.tpl. Ik wil de hoogte van de eerst rij veranderen. Dus ik probeer hier Height="28" te veranderen, maar dat heeft geen enkel effect.
Code: Selecteer alles
<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" width="100%" class="forumline">
<tr>
<th colspan="2" align="center" class="thcornerl" nowrap height="28"> {L_TOPICS} </th>
<th width="50" align="center" class="thtop" nowrap> {L_REPLIES} </th>
<th width="100" align="center" class="thtop" nowrap> {L_AUTHOR} </th>
<th width="50" align="center" class="thtop" nowrap> {L_VIEWS} </th>
<th align="center" class="thcornerr" nowrap> {L_LASTPOST} </th>
</tr>