account activeren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
debrouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 sep 2006, 22:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

account activeren

Bericht door debrouwer » 29 sep 2006, 22:39

beste,
ik heb nu bijna het hele forum gehad, maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden van mijn probleem.

ik gebruik het forum phpbb2 versie 2.0.21

mijn probleem is het activeren van nieuwe gebruikers.
nadat ik in het admin gedeelte de optie registreren via admin heb aangezet en de juiste gegevens voor de email heb ingevuld.
heb ik zelf ff een paar testen gedaan.
ik registreer me met de naam test en een juiste emailadres.
dan krijg ik op het aangemelde email adres de melding van uw e-mail word geactiveerd door de admin bla bla bla

nu krijg ik dus ook een e-mail via mijn admin email-adres, met een link van wilt u de gebruiker test activeren evt dit is de link http://www.phpbb.nl/profile.php?mode=ac ... 23dab64a7e
na het aanklikken van de link ,omdat ik test wil activeren verwijst hij meteen naar mijn inlogscherm op mijn forum.
daarna krijg ik en de gebruiker geen mail meer van uw gebruikersnaam is geactiveerd.
en dus de nieuwe gebruiker is niet geactiveerd ondankst de klik op de link.
het enige hoe ik de nieuwe gebruiker kan activeren is handmatig via admin.
heb de optie activeren via admin ook weer eens terug gezet naar gebruiker, dan werkt hij wel gewoon en met admin stopt hij er weer mee.

kan iemand mij nu een duidelijke uitleg geven waar evt het probleem zit?
ps. mijn spam en virus killer op de email staat gewoon uit.

mvg debrouwer

Gebruikersavatar
hypnose
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 mei 2003, 17:26
Locatie: Woonmobiel

hetzelfde probleem

Bericht door hypnose » 29 sep 2006, 23:35

Ik zit "juist" met hetzelfde probleem in dezelfde omstandigheden, maar ik merk ook dat de pas geregistreerde ook "onmiddelijk" na het registreren al kan inloggen,.. zonder toelating van de Admin dus :roll:
Hier klopt toch iets niet, maar wat ?

Zijn we alleen ?
Vriendelijke groetjes
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

Black-Hole
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 sep 2005, 18:52
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 29 sep 2006, 23:43

Ben je ingelogd als admin als je op de activatielink klikt in je mail?

debrouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 sep 2006, 22:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door debrouwer » 30 sep 2006, 00:02

nee ben niet ingelogt als admin voordat ik op de link klik, zal het probleem echt zo simple zijn? ik ga ff kijken. in iedergeval bedankt.

debrouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 sep 2006, 22:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door debrouwer » 30 sep 2006, 00:08

je gelooft het niet pffffff je had gelijk, op de activeringslink klikken, dan verwijst hij naar het inlog systeem daar inloggen als admin en de gebruiker word geactiveerd, en krijgt de bevestigings mail.
oke oke had er zelf ff achter moeten komen, maar nogmaal bedankt het werkt.

debrouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 sep 2006, 22:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hetzelfde probleem

Bericht door debrouwer » 30 sep 2006, 00:13

hypnose schreef:Ik zit "juist" met hetzelfde probleem in dezelfde omstandigheden, maar ik merk ook dat de pas geregistreerde ook "onmiddelijk" na het registreren al kan inloggen,.. zonder toelating van de Admin dus :roll:
Hier klopt toch iets niet, maar wat ?

Zijn we alleen ?
Vriendelijke groetjes

is het niet zo dat je in je adminmenu/configuratie bij activering de optie admin moet aanvinken ipv gebruiker.
dan komt er namelijk eerst een link naar je adminemail waar op staat wil je de gebruiker activeren of niet, dan komt er niemand op hetr forum tot dat jij op die link klikt.

Gebruikersavatar
hypnose
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 mei 2003, 17:26
Locatie: Woonmobiel

Bericht door hypnose » 30 sep 2006, 01:02

is het niet zo dat je in je adminmenu/configuratie bij activering de optie admin moet aanvinken ipv gebruiker.
Ja natuurlijk, maar het staat wél op Beheerder (Admin dus) !
Kijk, effe verduidelijken:

- In mijn Configuratiescherm > Account activering aanzetten > staat het bolletje wél op "Beheerder" omdat ik eerst wil zien wie zich aanmeld.

- Ik als enige beheerder log éérst uit om te testen.
- Na een 1/2 u ga ik terug naar mijn forum en maak een nieuwe gebruiker (test) aan, met een van mijn andere e-mail adressen.
- Ik kon dan Onmiddelijk al (als nieuwe gebruiker) wél inloggen, en ook al iets posten, op het gedeelte als nieuw lid dus,.. als nieuwe gebruiker.

( Alles is gesloten, indien geen lid kan men niets zien, lezen, of posten ! )

- Nadien - Op dit nieuw e-mail adres (test) kreeg ik al de 2 E-mails ipv de eerste "De beheerder moet je nog activeren", maar terzelfder tijd,.. ook de mail reeds,.. "Je account is al geactiveerd" :roll: :?:
---------
- Ik kreeg "nadien" wel de mail (als Admin dus) om te "activeren" allemaal nadien dus, mét de link erop om de nieuwe gebruiker te activeren, als ik erop klikte moest ik éérst inloggen als Beheerder en zie ik " Je hebt al geactiveerd" (Nee "ik" hoefde geen toelating geven, dus als Beheerder) aangezien de zogenaamde nieuwe gebruiker (test) al iets gepost had.

- Besluit, het werkt niet zoals het moet, en waarschijnlijk is dat al een tijdje, maar ik merk dat nu pas op.
Soit ik ga het nog énige keren uitesten, maar vrees een vreemd probleem.
Powered by phpBB 2.0.21 © 2001 phpBB Group
Ben je ingelogd als admin als je op de activatielink klikt in je mail?
Ik (als Admin) hoefde dit niet te doen, het was reeds gebeurd,.. zonder op iets te klikken :?

Dank je alvast om even mee te denken.
Goede nacht gewenst :wink:

Henri
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

Gebruikersavatar
hypnose
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 mei 2003, 17:26
Locatie: Woonmobiel

opgelost

Bericht door hypnose » 30 sep 2006, 01:46

Soit is opgelost na 4 keer t zelfde probleem, heb ik door mijn bacup profile_add_body.tpl terug te zetten t probleem kunnen laten verdwijnen, ik weet écht niet wat dat kon geweest zijn, heb spijtig stomgeweg de vermoedelijke slechte profile_add_body.tpl gewist, er zal daar wel iets mis geweest zijn,.. denk ik toch, tenzei er bij de hostserver iets gebeurd was ?
Het blijft een vraagteken voor mij.
maar, opgelost dus,..

oke bedankt voor de aandacht
henri
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

rcdesign
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2006, 23:29

Bericht door rcdesign » 04 okt 2006, 23:36

niet echt hetzelfde probleem maar het zit in de richting:

mijn maat had de laatste tijd veel last van nogal nieuwe aanmeldingen speciaal voor zijn forum vol te spammen.

ik raadde hem aan op admin panel over te schakelen naar beheerder goedkeuring.
dit gaat goed tot daar niks hij krijgt de mail en moet hem activeren als hij het wil.
de gebruiker krijgt de mail van dat hij hem moet activeren.
maar de probleem is dat de gebruiker een error krijgt bij het registreren.
deze boodschap komt na het op ok drukken bij de registratie.

Code: Selecteer alles

Algemene fout 
  
Ran into problems sending Mail. Response: 503 Bad sequence of commands. You must specify the recipients of a message before you can send it 

DEBUG MODE

Line : 185
File : smtp.php 
 
ik wil hem gerust helpen maar voor ik in zijn files ga zitten wroeten wil ik toch zeker zijn of der geen oplossing zo al voor bestaat.

Gesloten