2x Inloggen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
tristania
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:46

2x Inloggen

Bericht door tristania » 26 sep 2006, 20:55

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Op onze website willen wij een forum toevoegen. Onze provider biedt hiertoe de mogelijkheid. Het PHPbb heb ik in eerste instantie via deze provider geinstalleerd. Werkte op zich allemaal prima, echter de taal was standaard engels.
    Wanneer ontstond het probleem?
    Vervolgens de nederlandse vertaling gedownload en geupload naar mijn website. Als ik nu op de eerste pagina kom is deze echter nog steeds in het engels. Als ik vervolgens wil inloggen moet ik dit twee keer doen voordat ik op het forum zelf terecht kom. Deze is echter wel in het nederlands
    Adres van je forum: http://www.astrotarot.nl/forum

    Verder heb ik niets aangepast.

    Hoe krijg ik de eeste pagina nu ook in het Nederlands en op welke manier hoef ik maar 1 keer in te loggen om bij het uiteindelijke forum te komen.

abcde
Berichten: 1494
Lid geworden op: 19 feb 2004, 16:02

Bericht door abcde » 26 sep 2006, 21:43

Heb je de taalinstelling in zowel het admin control panel als je profiel veranderd naar Nederlands? Waarschijnlijk ben je vergeten om in je algemene configuratie de taal naar Nederlands te zetten.

Over het inloggen: waarschijnlijk heb je verkeerde cookie-instellingen. Als je niet zo vele verstand van phpBB/website etc. etc. hebt dan kan je de volgende mod even draaien; die regelt het automatisch voor je.
De auto-cookie-mod: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=228741 .
Bijna 1500 posts!

tristania
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:46

Taalinstellingen

Bericht door tristania » 27 sep 2006, 07:07

Bedankt voor je reactie.
Ik heb in het Administratiepaneel gekeken bij Algemene Configuratie. Hier staat de standaardtaal op Dutch.
Ook in mijn gebruikersprofiel staat de taal op Dutch.

Toch blijft het eerste scherm waarin kan worden ingelogd en nieuwe gebruikers zich kunnen registreren in het engels.

Heb je eventueel verder nog een tip of oplossing voor dit probleem.

Even voor alle duidelijkheid:
Het phpbb is geinstalleerd van het paneel (Plesk) van de Provider (versie 2.08.a). Door een simpele klik op installeren ging verder alles automatisch. Uiteindelijke resultaat was echter dat het forum in het engels was.
Vervolgens de Nederlandse vertalingen van deze site gedownload, uitgepakt en in de betreffende mappen geupload zoals in de beschrijving is aangegeven.
Uiteindelijk is na het eerste scherm waar nieuwe gebruikers zich kunnen aanmelden en je kunt inloggen, alles verder in het Nederlands, ook de knoppen.

Waarom blijft het eerste scherm, dus het scherm dat wordt geopend als je naar het forum gaat (http://www.astrotarot.nl/forum) dan toch in het engels.

Ik hoop dat iemand hiervoor de oplossing heeft gezien ik graag dit forum aan onze site wil toevoegen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.

abcde
Berichten: 1494
Lid geworden op: 19 feb 2004, 16:02

Bericht door abcde » 27 sep 2006, 15:40

Wat je nu het beste kan doen is deze phpBB instalatie te verwijderen. De versie die je gebruikt, phpBB 2.0.8, is zwaar verouderd en heeft veel lekken het beste is om de nieuwste versie van phpBB te instaleren.

Download ook het Nederlandse taalpakket en zorg dat het goed geupload is in ../language/dutch .

Zorg daarna dat alle taalisntellingen goed staan.

Mocht je problemen krijgen met de cookie-instellingen, run dan die mod uit mijn vorige reactie.
Bijna 1500 posts!

tristania
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:46

oude installatie verwijderen

Bericht door tristania » 27 sep 2006, 20:54

Dank voor je antwoord.
Betekent dit dat ik de huidige map /forum/, waarin nu de phpbb-bestanden op onze website staan, eerst moet verwijderen vervolgens de nieuwe gedownloade en uitgepakte bestanden dan weer moet uploaden.

abcde
Berichten: 1494
Lid geworden op: 19 feb 2004, 16:02

Re: oude installatie verwijderen

Bericht door abcde » 27 sep 2006, 22:05

tristania schreef:Dank voor je antwoord.
Betekent dit dat ik de huidige map /forum/, waarin nu de phpbb-bestanden op onze website staan, eerst moet verwijderen vervolgens de nieuwe gedownloade en uitgepakte bestanden dan weer moet uploaden.
Ja, inderdaad, verwijder ook de database(tables) of gebruik een ander prefix.
Bijna 1500 posts!

tristania
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:46

HET WERKT!!

Bericht door tristania » 30 sep 2006, 19:00

Bedankt voor je advies.
Ik heb de procedure gevolgd en HETWERKT!!!!!!!!!!

DANK!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:D

Gesloten