Dubbel forum installeren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Nicoline
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:54

Dubbel forum installeren

Bericht door Nicoline » 22 sep 2006, 17:03

Support Template
  • Wat is het probleem?Weet niet hoe ik het forum moet installeren
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    Adres van je forum: http://www.nagelforum.com
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl:phpbb
    phpBB versie:Net gedownload op de Duitse Phpbb site
    Waar is je forum gehost:Bij hostway
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?nee
Overige opmerkingen:Graag iemand die wil helpen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraagje. Ik heb een website waar al een forum op staat, echter ik wil er een tweede forum bij doen, maar dan in het Duits. Ik heb in elk geval al een Duits Phpbb forum gedownload, echter ik krijg deze niet online. Kan iemand mij hierin adviseren ? Alvast bedankt.

Groetjes Nicoline

Black-Hole
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 sep 2005, 18:52
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 22 sep 2006, 17:51

Ik zou het als volgt doen:

Installeer je forum in een nieuwe directory op je server. Gebruik je dezelfde database als je andere forum dan moet je een andere prefix meegeven tijdens de installatie. Je kan natuurlijk ook een nieuwe database aanmaken voor je Duitse forum.

Nicoline
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:54

Bericht door Nicoline » 22 sep 2006, 18:00

Black-Hole schreef:Ik zou het als volgt doen:

Installeer je forum in een nieuwe directory op je server. Gebruik je dezelfde database als je andere forum dan moet je een andere prefix meegeven tijdens de installatie. Je kan natuurlijk ook een nieuwe database aanmaken voor je Duitse forum.
Hallo Black-Hole,

Bedankt voor je antwoord..........maar het volgende. Mijn huidige forum is geinstalleerd door mijn hosting bedrijf tegen betaling. Dus verstand van zaken over het installeren heb ik niet. Vandaag heb ik ze gevraagd of ze ook een Duits forum willen installeren tegen betaling, maar deze service (tegen betaling) doen ze niet meer. Het enige wat ik bij mijn huidige forum heb moeten doen, is het indelen, en kleur geven. Voor de rest kon ik hem zo opvragen via http://www.nagelforum.com/forum Ik heb wel via deze site geprobeerd om het een en ander te installeren, maar toen ik bij het onderwerp was om het adres in mijn browers te zetten, kon ik niet meer verder.

Groetjes, Nicoline

Black-Hole
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 sep 2005, 18:52
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 22 sep 2006, 18:46

Ik neem aan dat je toegang hebt tot je webspace waar je site/forum gehost is en dat je toegang hebt tot je adminpanel van je webhost?

Nicoline
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:54

Bericht door Nicoline » 22 sep 2006, 21:32

Black-Hole schreef:Ik neem aan dat je toegang hebt tot je webspace waar je site/forum gehost is en dat je toegang hebt tot je adminpanel van je webhost?
Hallo Black-Hole,

Ja, daar heb ik allemaal toegang gekregen. Inmiddels zijn we een paar uur verder, maar ik heb uiteindelijk een Duitstalig forum kunnen installeren. Echter nu kom ik niet verder met het installeren. Maar daar ga ik morgen over bellen met Hostway. Voor het vele geld wat ik op jaarbasis kwijt ben, mogen ze wel eens wat doen voor me :roll:

In elk geval bedankt voor je hulp.

Groetjes, Nicoline

Gesloten