template alleen maar op subsilver?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

template alleen maar op subsilver?

Bericht door FrankTC » 18 sep 2006, 12:44

Van de één op de andere dag wil mijn forum alleen nog maar op subsilver en niet op mijn eigen template meer. Ook al stel ik dit in in het configuratiescherm en zelfs met override springt ie gewoon op subSilver. Wat kan hier de oorzaak van zijn, terwijl ik niks veranderd heb...

Frank

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 18 sep 2006, 13:13

Kun je ook even de Support Template invullen? Met deze informatie kun je niet echt veel. :)

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Bericht door FrankTC » 18 sep 2006, 13:25

Support Template
  • Wat is het probleem? Van de één op de andere dag wil mijn forum alleen nog maar op subsilver en niet op mijn eigen template meer. Ook al stel ik dit in in het configuratiescherm en zelfs met override springt ie gewoon op subSilver. Wat kan hier de oorzaak van zijn, terwijl ik niks veranderd heb...
    Wanneer ontstond het probleem? Van gisteren, toen alles nog goed werkte op vandaag...
    Adres van je forum: http://touringcarforum.net
    Modifications op je forum: diversen, alleen niet op subSilver.
    Huidige stijl: SubSilver is nu alleen maar mogelijk, maar ik wil dus SoftBlue
    phpBB versie: 2.0.21
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
Overige opmerkingen:Wat ik wil weten waarom ik in het administratiepaneel wel mijn SoftBlue kan selecteren, maar waarom ie het niet doet... en dat terwijl ik dus niks veranderd heb.
Kun je er nu wat mee? :lol:

Frank

Gebruikersavatar
Luuk
Berichten: 7311
Lid geworden op: 22 okt 2003, 10:07
Locatie: Delft

Bericht door Luuk » 18 sep 2006, 16:38

Heb je soms wat aangepast in admin/admin_board.php of includes/functions_selects.php?
in admin_board.php moet dit staan:

Code: Selecteer alles

$style_select = style_select($new['default_style'], 'default_style', "../templates");
en in functions_selects.php

Code: Selecteer alles

function style_select($default_style, $select_name = "style", $dirname = "templates")
{
	global $db;

	$sql = "SELECT themes_id, style_name
		FROM " . THEMES_TABLE . "
		ORDER BY template_name, themes_id";
	if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
	{
		message_die(GENERAL_ERROR, "Couldn't query themes table", "", __LINE__, __FILE__, $sql);
	}

	$style_select = '<select name="' . $select_name . '">';
	while ( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
	{
		$selected = ( $row['themes_id'] == $default_style ) ? ' selected="selected"' : '';

		$style_select .= '<option value="' . $row['themes_id'] . '"' . $selected . '>' . $row['style_name'] . '</option>';
	}
	$style_select .= "</select>";

	return $style_select;
}
Afbeelding

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Bericht door FrankTC » 18 sep 2006, 16:57

Ben alweer iets verder, kreeg nu een mailtje van de provider dat ze een virus in perl hadden zitten en dat ze wat dingen moesten kopieren enz. Ik kan nu wel weer templates installeren en instellen, alleen die van mij met de modificaties niet.. (als ik de map terugzet, ziet ie het niet als een template onder templates installeren)

Nu probeer ik een database te herstellen vanaf een tekstbestand. Vanuit het configuratiescherm. Maar het eindigt met een wit scherm met: Powered by phpBB 2.0.21 © 2001 phpBB Group Daarna staat de oude database er nog.. en is er niks overschreven door de herstel actie. Zijn daar nog tips voor?

Is het mogelijk om .txt backups om te zetten naar Gzip? .gz?



Frank

Gebruikersavatar
Luuk
Berichten: 7311
Lid geworden op: 22 okt 2003, 10:07
Locatie: Delft

Bericht door Luuk » 18 sep 2006, 18:17

Probeer de backup eens via phpmyadmin terug te zetten.
Afbeelding

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Bericht door FrankTC » 19 sep 2006, 20:23

Nou, het backuppen is gelukt... ik heb een txt file omgetoverd tot .gzip file en hoewel ik een foutmelding bij het backuppen kreeg, (servertimeout), stond toch de backup in de database die ik wou. (Anders zou ik ongeveer 30 gebruikers kwijt zijn geraakt, maar gelukkig niet)

Voor het andere probleem, was er sprake van een aanval op de provider, die een virus had en flink aan het deleten is geslagen in de bestanden van z'n klanten. Nu heb ik alles weer opgebouwd met Mod's en ben nu wat zorgvuldiger in het backuppen.

Bedankt in ieder geval!

Groeten,

Frank

Gesloten