het opmaken van een forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
groofke

het opmaken van een forum

Bericht door groofke » 30 aug 2006, 19:46

Hallo,

kan iemand mij helpen, ik probeer met een programma die code bij config.php te veranderen naar 777 zoals er in de installatie bestchreven staat. Evenwel als ik ga controleren, is dit terug naar de basisopstelling 644. Hoe houd ik dat op die 777?

Nog een vraag, kan iemand mij in hele simpele uitleg geven hoe het dan verder moet? ik ben daar absoluut een leek in en ik zou graag zelf mijn forum hosten, (heb er wel ene met reclame maar wil er ene zonder reclame).

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 aug 2006, 19:49

groofke

Bericht door groofke » 31 aug 2006, 15:27

Raimon, ik denk niet dat je mijn vraag begrepen heeft.

Ik wil deze software downloaden en op mijn eigen site zetten, enkel weet ik niet hoe dit moet. Dit bedoel ik met zelf hosten (niet laten hosten bij een of andere hosting zoals waar ik momenteel zit!).

Luuk

Bericht door Luuk » 31 aug 2006, 19:53

Om op je eigen pc een forum (of simpelweg php) te laten draaien moet je een programma draaien als apache, of iets anders wat van je pc eigenlijk een webserver maakt.
Als je dit al hebt op windows hoef je niet te chmodden, dat is alleen op *NIX.
Afbeelding

aernout

Bericht door aernout » 01 sep 2006, 10:50

groofke bedoeld waarschijnlijk dat ie bij een of andere provider zijn site host en dat ie daar een forum op wil zetten ipv gebruik te maken van een partij die ergens een kant en klaar forum aanbied.

benader met een FTP prog je site directory bij de provider.
maak een map aan, bijv. "forum"
plaats in die map (dmv FTP) de uitgepakte bestanden van de phpbb-download
voeg eventueel de NL stijl en taal toe(door de bestanden dmv FTP in de juiste dir te zetten)
surf naar: jouwdomein/forum en maak je instellingen

succes ermee ....

p.s. ben ook een leek, geen enkele garantie op bovenstaande.
als er iemand is die het beter weet; vertel het dan aub!

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 01 sep 2006, 11:24

aernout schreef:groofke bedoeld waarschijnlijk dat ie bij een of andere provider zijn site host en dat ie daar een forum op wil zetten ipv gebruik te maken van een partij die ergens een kant en klaar forum aanbied.

benader met een FTP prog je site directory bij de provider.
maak een map aan, bijv. "forum"
plaats in die map (dmv FTP) de uitgepakte bestanden van de phpbb-download
voeg eventueel de NL stijl en taal toe(door de bestanden dmv FTP in de juiste dir te zetten)
surf naar: jouwdomein/forum en maak je instellingen

succes ermee ....

p.s. ben ook een leek, geen enkele garantie op bovenstaande.
als er iemand is die het beter weet; vertel het dan aub!
Deze link die ik nu ga posten helpt je uit de onzekerheid aernout,
:arrow: phpBB installeren

aernout

Bericht door aernout » 01 sep 2006, 12:09

maar we komen er wel! :D
hopen dat de TS hier mee geholpen is!

groofke

Bericht door groofke » 01 sep 2006, 15:39

Maar ik heb nog steeds mijn eerste vraag nog:
die code bij config.php moet veranderd worden naar 777. Ik probeer dit, maar telkens gaat deze terug naar 644. Hoe houd ik dit op 777? Met welk programma moet ik dit anders doen?

Luuk

Bericht door Luuk » 01 sep 2006, 15:47

Normaal moet dit wel kunnen via je FTP programma. Het zou kunnen dat je host chmodden heeft verboden, dan zou je je host moeten benaderen en vragen of het even kunnen veranderen (en daarna weer terugveranderen!).
Afbeelding

aernout

Bericht door aernout » 01 sep 2006, 16:46

misschien een gek idee .....

kun je het betreffende bestand niet downloaden met FTP, de CMOD wijzigen en weer uploaden ????

(ik geef mijn bek ook maar een douw ... :wink: )

Sense
Contacteer:

Bericht door Sense » 01 sep 2006, 17:06

Dat hangt ervan af. Als groofke Windows heeft kan het niet, maar als hij Linux(Unic, etc) gebruikt dan kan het wel, maar dan moeten de instellingen van het FTP programma wel goed staan.

groofke

Bericht door groofke » 02 sep 2006, 11:22

Dus, ik moet aan mijn host vragen om even die instellingen te veranderen? Zouden ze dat wel willen doen? Want ze zullen dat niet voor niets verbieden he :?

Luuk

Bericht door Luuk » 02 sep 2006, 20:58

Zoek eerst eens uit of je niet op een Windows host zit, dan kun je namelijk zonder te chmodden installeren.

Anders kun je ook wel installeren, op het einde krijg je dan een error dat hij het bestand config.php niet kan schrijven. Als je dat krijgt, kun je via dit script [http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config] config.php aanmaken. Hetgene wat je uitkrijgt moet je dan opslaan in een tekst bestand met als naam config.php. Dit moet je dan uploaden naar je server.
Afbeelding

groofke

Bericht door groofke » 02 sep 2006, 21:19

Luuk schreef:Zoek eerst eens uit of je niet op een Windows host zit, dan kun je namelijk zonder te chmodden installeren.

Anders kun je ook wel installeren, op het einde krijg je dan een error dat hij het bestand config.php niet kan schrijven. Als je dat krijgt, kun je via dit script [http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen.php?tool=config] config.php aanmaken. Hetgene wat je uitkrijgt moet je dan opslaan in een tekst bestand met als naam config.php. Dit moet je dan uploaden naar je server.
En wat moet ik dan allemaal doen hierbij?

Luuk

Bericht door Luuk » 02 sep 2006, 21:48

Bij die link wat ik gaf?

De gegevens invullen en op submit klikken. De gegevens zijn dezelfde als die je opgeeft bij het installeren van je forum.
Afbeelding

Gesloten