het opmaken van een forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
groofke

het opmaken van een forum

Bericht door groofke » 30 aug 2006, 19:46

Hallo,

kan iemand mij helpen, ik probeer met een programma die code bij config.php te veranderen naar 777 zoals er in de installatie bestchreven staat. Evenwel als ik ga controleren, is dit terug naar de basisopstelling 644. Hoe houd ik dat op die 777?

Nog een vraag, kan iemand mij in hele simpele uitleg geven hoe het dan verder moet? ik ben daar absoluut een leek in en ik zou graag zelf mijn forum hosten, (heb er wel ene met reclame maar wil er ene zonder reclame).

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 aug 2006, 19:49

groofke

Bericht door groofke » 31 aug 2006, 15:27

Raimon, ik denk niet dat je mijn vraag begrepen heeft.

Ik wil deze software downloaden en op mijn eigen site zetten, enkel weet ik niet hoe dit moet. Dit bedoel ik met zelf hosten (niet laten hosten bij een of andere hosting zoals waar ik momenteel zit!).

Luuk

Bericht door Luuk » 31 aug 2006, 19:53

Om op je eigen pc een forum (of simpelweg php) te laten draaien moet je een programma draaien als apache, of iets anders wat van je pc eigenlijk een webserver maakt.
Als je dit al hebt op windows hoef je niet te chmodden, dat is alleen op *NIX.
Afbeelding

aernout

Bericht door aernout » 01 sep 2006, 10:50

groofke bedoeld waarschijnlijk dat ie bij een of andere provider zijn site host en dat ie daar een forum op wil zetten ipv gebruik te maken van een partij die ergens een kant en klaar forum aanbied.

benader met een FTP prog je site directory bij de provider.
maak een map aan, bijv. "forum"
plaats in die map (dmv FTP) de uitgepakte bestanden van de phpbb-download