Beste mensen,
Ik heb onlangs phpBB versie 2.0.19 geïnstalleerd samen met Joomla. Via Tim-online.nl heb ik een component gevonden waarmee ik phpBB gebruikers meteen in de usertabel van Joomla gebruikers heb zitten.
Nu wil ik phpBB gaan upgraden naar versie 2.0.21 maar hiervoor is geen component beschikbaar. Besloten is nu om 2.0.21 los te installeren van Joomla. Hier gaat echter e.e.a. fout. Ik heb via SQL een script gemaakt dat de users uit Joomla haalt en ze vervolgens in de phpbb_users tabel importeert. Dit werkt ook goed, maar wanneer ik vervolgens de overige tabellen (die wel gewoon van phpBB zijn) probeer te kopieeren werkt het hele forum niet meer zoals het hoort. Wanneer ik bijvoorbeeld inlog krijgt ik te zien dat het bestand login.php niet bestaat. Wanneer ik in de browser login.php weghaal werkt het wel weer gewoon. Het admin gedeelte van het forum is helemaal nioet bereikbaar.
Heeft iemand een idee hoe ik - met behoud van gegevens - phpBB en Joomla kan loskoppelen en het forum zelfstandig door kan laten gaan?
Al vast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Bob Kosse
phpBB en Joomla loskoppelen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik ben nu juist bezig met 2.0.21 i.c.m. joomla te installeren. Alles werkt alleen voorheen had ik een database volstaan. Als ik die terug wil zetten gaat alles goed en je krijgt netjes de melding dat alles zou moeten staan zoals ik het gewens was.
Ik krijg dus nog steeds hetzelfde te zien.
Als ik in mijn config.php instel dat hij niet naar de database met naam a moet kijken maar naar b dan is mijn forum niet meer bereikbaar,.
Vaag wie kan me helpen.
Ik krijg dus nog steeds hetzelfde te zien.
Als ik in mijn config.php instel dat hij niet naar de database met naam a moet kijken maar naar b dan is mijn forum niet meer bereikbaar,.
Vaag wie kan me helpen.