Installeren phpbb op externe schijf!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
gabriel

Installeren phpbb op externe schijf!

Bericht door gabriel » 22 aug 2006, 16:18

Support Template
  • Wat is het probleem? installeren op externe harde schijf
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:

Geachte medeleden,

Daar ik wel eens om medisch omstandigheden de laptop meeneem (zonder internet) en toch phpbb.nl onder de knie wil en zal hebben.
Het volgende:
ik heb door toeval ontdekt dat apache + phpMyAdmin + PHP + MySQL in een keer zonder problemen kon installeren op een externe Medion harde schijf met 250 GB en 8 MB geheugen dus het lijkt mij genoeg om verder te borduren.
Op deze wijze raakt de laptop niet overval door software en kan ik de externe ook gebruiken op de Desktop.

Mijn vraag dus is kan ik phpbb installeren op de externe harde schijf en dan vooral om te leren! en moet ik voor het installeren een map maken, zoja in de map waar nu ook alles staat. Ofwel achter de www.

Met alvast dank,
Gabriel

Black

Bericht door Black » 22 aug 2006, 17:13

Ja wat je voor ogen hebt kan.

Ik gebruik zelf xampp als webserver en deze kan je ook op je usb-stick / externe hardschijf installeren.

Meer informatie over hoe en wat van dit programma kun je vinden op hun website: Xampp

Nadat je alle aanwijzigingen van het programma hebt door gelezen kun je phpBB installeren.

Dit alles draait dan via localhost en is alleen voor jezelf beschikbaar (mits je firewall goed in hebt gestelt.

Ik hoop dat het zo ook nog wat duidelijker is.

Black

TIPs:

Je kunt ook een USB stick gebruiken deze is messchien handiger om mee te nemen en verbruik minder stroom dan een externe hardeschijf.

Maak wel een backup van de map htdocs want dit kan later nog wel eens van pas komen.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 22 aug 2006, 18:12

Als je een uitgebreide Turioal wilt, ik heb er eentje geschreven Klikje Ik weet zeker dat er handige informatie staat.
En volledig Nederlands :thumb:

Gesloten