Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Black-Hole
-
Contacteer:
Bericht
door Black-Hole » 03 aug 2006, 13:44
Support Template
- Wat is het probleem? Het is een vraag

Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
Adres van je forum: http://www.markusschulz.nu/forum
Modifications op je forum: Geen
Huidige stijl: Customised SubBlack
phpBB versie: 2.17
Waar is je forum gehost: Webstekker
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? n.v.t.
Overige opmerkingen:
Binnenkort wil ik mijn forum gaan upgraden naar de nieuwste versie. Hierover heb ik ook geen vraag. Tijdens de upgrade wil ik de gegeven uit de huidige database overzetten naar een andere (al bestaande) database.
De nieuwe database gebruik ik nu voor mijn site die op Joomla draait en deze database wordt ook gebruikt voor mijn test forum. Het testforum bestaat uit 2 users (admin en testuser) en bevat 2 topics.
Kan ik nu heel simpel de huidige database exporteren en de gegevens importeren in de database die ik nu gebruik voor mijn site en testforum? Of levert dit problemen op omdat er al topics en users zijn aangemaakt?
-
Stef
Bericht
door Stef » 03 aug 2006, 13:47
Het levert inderdaad problemen op. Als je een beetje handig ermee bent, kun je wel die tabellen legen. Of gewoon de phpBB tabellen verwijderen.
En dan je forum (data en/of structuur) db terug zetten.
-
Black-Hole
-
Contacteer:
Bericht
door Black-Hole » 03 aug 2006, 13:49
Stef schreef:Het levert inderdaad problemen op. Als je een beetje handig ermee bent, kun je wel die tabellen legen. Of gewoon de phpBB tabellen verwijderen.
En dan je forum (data en/of structuur) db terug zetten.
Ok, dus in phpmyadmin de tabellen voor users, topics etc legen en dan opnieuw importeren?
Had al zo'n vermoeden dat overschrijven niet zou lukken