Upgrade
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Upgrade
Beste lezer,
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik een upgrade kan uitvoeren zonder verlies van gegevens etc.? Van de wirwar aan vragen en antwoorden die op het forum vermeld staan. word ik niet veel wijzer. Dus graag een korte instructie wat ik punt voor punt precies moet doen. Ik denk dat ook anderen met een dergelijk stap-voor-stap-instructie enorm geholpen zullen zijn.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik een upgrade kan uitvoeren zonder verlies van gegevens etc.? Van de wirwar aan vragen en antwoorden die op het forum vermeld staan. word ik niet veel wijzer. Dus graag een korte instructie wat ik punt voor punt precies moet doen. Ik denk dat ook anderen met een dergelijk stap-voor-stap-instructie enorm geholpen zullen zijn.
Alvast bedankt!
Als je alle talen gebruikt en gebruikt wordt, dan moet je ze allemaal update eigenlijk.
En indien je geen mods hebt geinstalleerd kun je gewoon de willekeurige talen downloaden
En in je ftp map language zetten de nieuwe taal bestanden
En indien je geen mods hebt geinstalleerd kun je gewoon de willekeurige talen downloaden
En in je ftp map language zetten de nieuwe taal bestanden

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Ik heb de upgrade zojuist uitgevoerd. Twee laatste vragen. Ik moest behalve de folder install ook de folder contrib verwijderen na de upgrade. Is dit gebruikelijk en leidt dit niet tot ellende?
Hoe kun je zelf controleren welke versie je hebt draaien?
Nogmaals dank aan Spambot en Raimon voor de snelle en duidelijke antwoorden!
Hoe kun je zelf controleren welke versie je hebt draaien?
Nogmaals dank aan Spambot en Raimon voor de snelle en duidelijke antwoorden!
Het is toch zeer gebruikelijk anders is het voor een ander persoon erg makkelijk om de installatie script uit te voeren en je forum zal niet starten omdat er eerst word gekeken of er geen installatie script aanwezig is.bertjamin schreef:Dat heb ik nog nooit gezien. Ook nu niet...
(correct me if im wrong)
Jawel je kunt de naam van de mappen ook veranderen, maar het simpelste is om ze gewoon te verwijderen , en het overzichtelijkste in je ftpGertJan schreef:en er gebeurd verder niks met je forum als je die twee mappen verwijderd. deze gebruik je toch niet meer. het is een veiligheidsrisico als je ze niet verwijderd. volgens mijn moet je wel, anders kun je je forum niet bereiken.

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
Je kan ze verwijderen ja, maar zoals gezegt wordt is het een veiligheidsrisico. er zit niet voor niets een check in die controleert of die mappen nog bestaanRaimon schreef:Jawel je kunt de naam van de mappen ook veranderen, maar het simpelste is om ze gewoon te verwijderen , en het overzichtelijkste in je ftpGertJan schreef:en er gebeurd verder niks met je forum als je die twee mappen verwijderd. deze gebruik je toch niet meer. het is een veiligheidsrisico als je ze niet verwijderd. volgens mijn moet je wel, anders kun je je forum niet bereiken.

Waneer je op "ga naar administratiepaneel" klikt, kom je op je admin INDEXbertjamin schreef:Spambot, wat bedoel je met "de index van je ACP"?
Groeten,
Bert

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar