upgrade vraag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Biancasbt

upgrade vraag

Bericht door Biancasbt » 02 aug 2006, 07:38

Support Template
  • Wat is het probleem? ik moet upgraden van versie 2.0.17
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag :)
    Adres van je forum:
    Modifications op je forum: ja maar onbelangrijk
    Huidige stijl: oa FI subsilver shadow
    phpBB versie: 2.0.17
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
Overige opmerkingen:

Beste Allemaal,

Na enige afwezigheid van mijn forum (wel beheerd door anderen overigens) moet ik nu mijn forum gaan upgraden van versie 2.0.17 naar de laatste. Ik heb wel enkele mods op mijn forum maar die zijn zo klein/onbelangrijk dat ik die makkelijk later weer kan toevoegen.
Ik zoek nu dus naar de gemakkelijkste manier om naar de laatste versie te komen. Ik heb in eerste instantie wel de codeveranderingen gedownload maar als ik dan van 17 naar 18 dan naar 19 enz de veranderingen in php moet doen... ai ai.
dat is zowiezo al niet mijn sterkste punt ben te bang dat ik daarmee fouten ga maken.

Nu wil ik dus heel graag weten hoe ik het beste naar de laatste versie kan upgraden. phpBB 2.0.20 gewijzigde bestanden geeft aan dat deze van versie 19 naar 20 is, kan ik ergens die van 17 naar 18 en 18 naar 19 vinden om te downloaden?

alvast bedankt voor de hulp!

bianca

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 08:02

download easymod
op http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=37

installeer dat en upload de bestanden van de upgrade naar mod van easy mod ga naar je admin panel van je forum en login op install mod van easymod. Dan wordt het automatisch gedaan. Wel voor de zekerheid wat bestanden controleren.

Biancasbt

Bericht door Biancasbt » 02 aug 2006, 08:33

oke dat is dus de gemakkelijkste oplossing?
dan zal ik moeten uitvogelen hoe dat met CHMOD zit want daar heb ik echt totaal geen kaas van gegeten :oops:

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 08:41

Bij http://www.net2ftp.com/
kun je makkelijk zien naar wat je het bestand chmod, gaat handiger dan bij mijn FTP programma (daar zie je niet van tevoren waar je het naar chmod

In een Ftp programma selecteer je een bestand of directory,click je op je rechtermuisknop drukt op chmod en dan vul je de vakjes in tot het getal dat je wil chmoden

Bij NetFtp click je op een directory of bestand en dan click je op actions en chmod

Biancasbt

Bericht door Biancasbt » 02 aug 2006, 08:47

:shock: oke..

ik gebruik al jaren simpel ws_ftp eigenlijk chmod is echt abracadabra voor mij :oops: het beste kan ik dus die net2ftp downloaden..
ik moet nu even weg en ga straks mijn uiterste best doen om dit in orde te krijgen.

thanks.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 02 aug 2006, 10:00

foreverfan schreef:download easymod
op http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=37

installeer dat en upload de bestanden van de upgrade naar mod van easy mod ga naar je admin panel van je forum en login op install mod van easymod. Dan wordt het automatisch gedaan. Wel voor de zekerheid wat bestanden controleren.

Wat is dit voor nonsends easymod downloaden voor update.

Als je gewoon de mods opnieuw er wilt op zetten,
Dan download je het complete pakket 2.0.21, upload je alles op je ftp behalve de file confg.php.

En vervolgens run je de file install/update_to_latest.php
En vervolgens als dat compleet is verwijder je de install map, en contrib map.

Dat is de simpelste manier, met easymod is het dikke en dikke onzin en duurt het nog langer :)

foreverfan

OK

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 10:14

Ok, er zijn meerdere manieren om een upgrade te doen
http://66.249.93.104/search?q=cache:UBT ... clnk&cd=20
Je kan inderdaad het forum opnieuw installeren, template ook opnieuw installeren.
Als ej dat doet dan moet je je oude forum een andere naam geven en op de huidige plek de nieuwe install doen. In een andere database of met een andere prefix zodat hij niet over de huidige database heengaat en dan het oude config bestand gebruiken confg.php. Mods die je geïnstalleerd hebt opnieuw installeren via Easymod of handmatig want bestanden die je had aangepast moet je weer opnieuw aanpassen. Dan moet je dus je template opnieuw installeren en eventuele mods ook weer dus dat kost net zo goed tijd.

Raimon
Contacteer:

Re: OK

Bericht door Raimon » 02 aug 2006, 10:18

Nee dat hoeft niet, update kun je zonder easymod doen, en waarom nieuw forum installeren, zo duurt het alleen langer.

De manier die ik gaf is het simpelst, en de mods waren zow klein die geinstaleerd waren, die wou ze opnieuw eropzetten.
Dus de oplossing die ik heb gegeven biedt de uitkomst makkelijk en snel.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 10:24

omdat je anders misschien het huidige forum overschrijft , als dat niet helemaal goed gebeurt heb je geen backup meer .

GertJan

Bericht door GertJan » 02 aug 2006, 10:32

je moet ook je huidige forum overschrijven, behalve je config.php. Anders heb je geen verfbidning meer met je dbase.

De topics ed haalt hij uit de dbase, dus je raakt verder niks kwijt, ook geen users, alleen evt mods

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 10:41

Dat is zo, maar stel dat je iets uit je oude niet overschreven forum wilt gebruiken dan is dat allemaal overschreven. Indien je zeker weet dat je dat niet meer nodig hebt, kun je dat wel doen.
Zelf heb / had ik meer mods etc geïnstalleerd dan vind ik het wel handig.

Met een nieuwe install heb je wel de zekerheid, dat alles goed gegaan is, ik heb namelijk wel eens gehad dat bestanden niet allemaal overschreven werden.

Je moet zo en zo je database regelmatig backuppen ook bij installeren mods / of upgraden forums bijvoorbeeld.

GertJan

Bericht door GertJan » 02 aug 2006, 10:53

je doet geen nieuwe install, je plaatst alleen de gewijzigde bestanden opnieuw

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 10:56

Je installeert de nieuwe bestanden, de install, en contrib verwijder ke

en dan je oude config.php installeren, nieuwe sql installeren is niet nodig eigenlijk.

Dan heb je die oude backup nog je checkt of alles goed is gegaan, installeert je mods met easymod of handmatig, gaat dat goed dan verwijder je oude fourm met netftp (oude forujm binnen 2 seconden verwijderd zonder dat je binnen directory handmatig alles moet verwijderen.)

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 02 aug 2006, 11:16

foreverfan schreef:omdat je anders misschien het huidige forum overschrijft , als dat niet helemaal goed gebeurt heb je geen backup meer .
Kun je niet overschrijven data staat in de database, en met de upate script update je de database

Luiter even mensen dit topic wordt beetje onoverzichtelijk , de enige juiste manier heb ik reeds gepost !

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 02 aug 2006, 11:22

Raimon schreef:Als je gewoon de mods opnieuw er wilt op zetten,
Dan download je het complete pakket 2.0.21, upload je alles op je ftp behalve de file confg.php.

Zo dus.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 11:26

ok lock topic

Biancasbt

Bericht door Biancasbt » 02 aug 2006, 11:39

Spambot schreef:
Raimon schreef:Als je gewoon de mods opnieuw er wilt op zetten,

Zo dus.
oké dat lijkt gemakkelijks zelfs voor mij!

eventuele mods kan ik dan dus apart er weer inzetten, ook dat is wel wat werk maar niet alles wat ik er nu gebruik vind ik nog handig/nodig dus zo zijn die meteen ook weg.

bedankt!!

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 02 aug 2006, 11:40

foreverfan schreef:ok lock topic
Ik geloof niet dat dit jouw topic is, daarnaast sluiten we ook geen topics op verzoek.

foreverfan

Bericht door foreverfan » 02 aug 2006, 11:46

ok spambot bij sommige phpbb forums gaat dat wel zo. Laat nog even weten Bianca of het allemaal goed is gegaan.

Biancasbt

Bericht door Biancasbt » 02 aug 2006, 11:46

dat laat ik zeker even weten :thumb:

Gesloten