Posts en users overzetten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Posts en users overzetten
Ik heb dus een nieuw forum, maar op een andere link zogezegd en dus ook een andere database, mijn oude posts én users wil ik overzetten naar mijn nieuw forum, is dit mogelijk??? 

Greetz
Dit helpt je een eind weg:
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8
Nu haal ik het weer naar boven, ik weet het moderators, maar het was al heel fel naar onder, en ik heb dit ZEER dringend een antwoord nodig...Stephen schreef:Niet echt, want ik bedoel het anders, de databases van de posts en de users wil ik vervangen in het nieuwe, zodat er eigenlijk de posts en de users zoals in het vorige forum hetzelfde zijn.
Ik wil/moet namelijk mijn forum zo snel mogelijk terug opstarten!!!
Greetz
Stef gaf de juiste link, alleen het stukje over bestanden kopiëren kun je overslaan.
Je maakt eerst een backup van je database, vervolgens plaats je een nieuw forum in de map of adres waar je het wilt hebben, en zet je de backup terug in een nieuwe database. Je hebt dan een nieuw forum, met de gebruikers, berichten en instellingen van het oude.
Je maakt eerst een backup van je database, vervolgens plaats je een nieuw forum in de map of adres waar je het wilt hebben, en zet je de backup terug in een nieuwe database. Je hebt dan een nieuw forum, met de gebruikers, berichten en instellingen van het oude.
Maar uhm, ik heb een klein probleempje
Als ik mijn DB bekijk heb ik zo niks vanonder gelijkend op dat van de handleiding, dus heb ik eens op exporteer geduwd. En komen er niet dezelfde opties bij staan

Zo ziet het eruit
Maar nog iets, ik wil ALLEEN de posts en de users overzetten, is dit ook mogelijk??? En wat moet ik dan backuppen?

Als ik mijn DB bekijk heb ik zo niks vanonder gelijkend op dat van de handleiding, dus heb ik eens op exporteer geduwd. En komen er niet dezelfde opties bij staan

Zo ziet het eruit

Maar nog iets, ik wil ALLEEN de posts en de users overzetten, is dit ook mogelijk??? En wat moet ik dan backuppen?
Greetz
Probleem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb dit dus geback-upt en in mijn nieuw forum gezet, nieuw forum is BBLite template, waar moet ik dat veranderen?
Code: Selecteer alles
phpBB : Critical Error
Could not open Charcoal2 template config file
DEBUG MODE
Line : 503
File : functions.php
Greetz