Totaal onbereikbaar en nu dus dikke paniek.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Wuppie

Totaal onbereikbaar en nu dus dikke paniek.

Bericht door Wuppie » 28 jun 2006, 13:47

Support template:
  • Wat is het probleem? Door een kennelijk foute handeling in phpMyadmin of in de forumconfiguratie zelf of beiden (ik weet het echt niet meer na veel prutsen) kom ik niet meer op mijn forum en ook niet in de admin sectie. Beiden geven deze melding: phpBB : Critical Error

Could not query database for theme info

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3

Bovendien bleek mijn template op mysterieuze wijze van de server te zijn verdwenen, maar dat was een kwestie van opnieuwe uploaden. De foutmelding blijft echter helaas.

Wanneer ontstond het probleem? Na een verandering in de tijdsweergave kreeg ik een foutmelding dat ik iets moest veranderen in de SQL Php MyAdmin. Het forum functioneerde overigens toen nog wel goed ook al was die foutmelding er bij een wijziging in de admin sectie. Pas na een kennelijk fout uitgevoerde wijziging in PHP MyAdmin waren de rapen gaar en kon ik niks meer beginnen.
    Adres van je forum: http://bdd-info.nl/enterforum
    Geïnstalleerde mods: volgens mij alleen iets om de gebruikerslijst niet voor iedereen zichtbaar te laten zijn
    Huidige template: Conundrum
    phpBB versie: Kan ik niet mee zien nu en ik weet het niet uit mijn hoofd. Niet de nieuwste versie in elk geval, maar van een jaar geleden.
    Waar is je forum gehost: http://www.lientje.com (hebben geen oplossing of backupvan de PHP MyAdmin helaas
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Zie eerste twee antwoorden
    Heb je gezocht naar een antwoord? Ja met welke zoekwoorden: de woorden uit de foutmelding maar ik snap weinig tot niks van dit gebeuren en durf dan ook niets meer te veranderen eigenlijk uit angst dat ik het nog erger maak allemaal.
Overige opmerkingen: Gewoon, help me please :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jun 2006, 13:55

Ik vermoed dat je gehacked bent, zie ook http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=26549

Wuppie

Bericht door Wuppie » 28 jun 2006, 13:58

Jemig, dat zal toch niet waar zijn.

Het gebeurde wel allemaal na mijn eigen waarschijnlijk onprofessionele handelingen en dat vind ik dan wel heel toevalig samenlopen met een eventuele hacker...Toch???

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jun 2006, 14:34

Hmm, zit nie echt op te letten geloof ik :oops:
kan je je functions.php eens in een txt file geven? (Dus niet hier posten!)

Wuppie

Bericht door Wuppie » 28 jun 2006, 15:02

Die staat hier voor je klaar :D

http://bdd-info.nl/functionsphp.txt

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jun 2006, 15:15

Zoek:

Code: Selecteer alles

if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
	{
		message_die(CRITICAL_ERROR, 'Could not query database for theme info');
	}
Vervang met:

Code: Selecteer alles

if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
	{
		message_die(CRITICAL_ERROR, 'Could not query database for theme info','',__LINE__,__FILE__,$sql);
	}

Wuppie

Bericht door Wuppie » 28 jun 2006, 15:26

Snik :cry:

phpBB : Critical Error

Could not query database for theme info

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3

SELECT * FROM phpbb_themes WHERE themes_id =

Line : 370
File : functions.php

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jun 2006, 16:05

Ah, dat verklaart al wat meer :D
ga naar phpmyadmin, table phpbb_config, zoek:

default_style, en zet die op 1
zoek:
overide_style en zet die op 1
denk dat het dan weer werkt.

Wuppie

Bericht door Wuppie » 28 jun 2006, 16:40

Snik,snik nog niet: :cry: :cry:

http://bdd-info.nl/PHPyAdmin.doc

Ter info de tabel in php MyAdmin:

Alles is leeg terwijl als ik een nieuwe (andere) foruminstallatie doe op veel plaatsen wel van alles staat ingevuld zie ik zojuist, weird.. :?

Default i.d staat er niet bij (ook niet in de nieuwe installatie) en overide_user id. op 1 zetten blijft dezelfde foutmelding geven als in het vorige bericht. Daarna na config.id op 1 gezet (pure gok dat dat wellicht de default zou kunnen zijn die je bedoelt) maar ook dat gaf geen soelaas. Ik ben nu echt lastig aan het worden hè. Ondertussen is het wel flink balen. De oorspronkelijke url is overigens: http://bdd-info.nl/enter_forum (met een underscore) en ik weet niet of dat nog van invloed is bij het herstellen van het forum. Ik heb de mapnaam en daarna ook de link dus tijdelijk veranderd zodat ik een bericht voor de bezoekers die misgrijpen op m'n site kon plaatsen. Weet je dat even.

Als je het zat ben dit geklier, hoor ik het ook wel :)

Moet bij nader inzien mijn naam maar in guppie veranderen grrrrrrrr...ik had niets moeten veranderen dan was er ook niets gebeurd. Stom stom stom!!

Wuppie

Bericht door Wuppie » 29 jun 2006, 13:02

Afijn,

Om toch maar verder te kunnen heb ik een nieuwe foruminstallatie gedaan, maar de database van het forum dat ik niet meer kan benaderen is wel toegankelijk en het moet toch mogelijk zijn de inhoud qua categorie, namen, berichten etc van de ene database in de nieuwe database over te zetten om zo snel mogelijk de zaak weer op de rails te krijgen.

Ik heb in phpMyAdmin al wel geprobeerd te exporten en te importeren maar dat het importen lukt dan niet. Mijn conclusie is dat ik dat dan niet goed zal doen op de één of andere manier (heb het ook nooit zo gedaan eerlijk gezegd en ben een nitwit op dat terrein) en ik vraag me af of er iemand is die me dat op een simpele manier kan uitleggen, zonder al te veel vakjargon waar ik niets van begrijp.

Alvast mijn heel hartelijke dank, van deze guppenwup

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 29 jun 2006, 20:56

PB Mij even sitedetails, je control panel login (cpanel, plesk, ensim of zo)

dan kijk ik even.

Grtz Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Wuppie

Bericht door Wuppie » 29 jun 2006, 21:00

Eeh wat ben je van plan met al mijn gegevens dan, die geef ik liever niet hier namelijk :?

Ik ben al een heel eind met overzetten van de oude database gegevens naar de nieuwe database, het kost alleen zo verhipte veel tijd en dan heb ik nog een zeeeeeeeeeeeer bescheiden forumpje met maar 290 berichten of zoiets.

Wel heel tof dat je wilt helpen natuurlijk :D

De supergup

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 29 jun 2006, 21:07

Heb wat tijd over en je site geniet een goed doel had ik gezien.

Waarschijnlijk heb ik het sneller gezien via de dbase en ftp dan hier op en neer te vragen nu.
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Wuppie

Bericht door Wuppie » 29 jun 2006, 21:11

Dank je en ja het is een nogal anders dan anders forum over koetjes en kalfjes :D

IK zal zo wat in een PB zetten

Groet van de guppenwup

Wuppie

Ontzettend bedankt!!

Bericht door Wuppie » 29 jun 2006, 23:07

Et voila deze gup heeft het forum weer helemaal terug uit de catacomben, dankzij de Whizzkid hierboven.

Dus mr Einstein en wizard tegelijk, mijn hartelijke dank en dan spreek ik ook maar even namens de 123 anderen op het forum! Helemaal geweldig!

Wat zal ik lekker slapen zo.

Ciao van deze w(g)up.

Gesloten