Probleem met bannen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
wojo00

Probleem met bannen

Bericht door wojo00 » 05 mei 2006, 21:14

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met bannen. Er komen wel eens gebruikers die rotzooi komen trappen. Nu kunnen deze gebanned worden bij gebruikersnaam maar het probleem is dat ze dan gewoon weer een andere gebruikersnaam kiezen.
Ik wilde ban op IP adres proberen maar soms staan er onder 1 IP adres meerdere gebruikersnamen en deze gebruikers zijn niet de persoon die ik wil bannen.

Heeft iemand wat advies voor mij over het bannen van herrieschoppers?

Alvast vriendelijk bedankt!

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 05 mei 2006, 23:16

Die anderen op dat IP waarschuwen dat ze de misbruiker moeten stoppen en anders gewoon dat hele IP bannen. Andere optie is er niet.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 05 mei 2006, 23:58

Zijn het toevallig belgische ip adressen ? zo ja dan kun je er niet veel aan veranderen.. aangezien de ip adressen hier in 9 v.d. 10 gevallen continue wijzigen.. ik heb ook op mijn forums tientallen verschillende ip adressen maar ja.. zo werkt dat nu eenmaal..

Bee

Bericht door Bee » 06 mei 2006, 09:14

Je moet niet vergeten dat bijvoorbeeld in Nederland ADSL en kabel heel populair zijn, maar in overgrote delen van de wereld inbellen nog steeds normaal is, en er geen alternatieven zijn.
... Maar ik modereer (nog) niet.

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 06 mei 2006, 12:01

De kans dat een andere gebruiker van je forum hetzelfde IP krijgt als de gebande persoon lijkt me bij kleine tot middelgrote forums niet zo groot eerlijk gezegd.

wojo00

Bericht door wojo00 » 08 mei 2006, 00:16

Mijn forum is in nederlandse taal, er komen dus alleen maar nederlandse en belgische bezoekers. Of mijn forum groot of klein is, tja dat weet ik niet. Ik heb nu bijna 1000 geregistreerde gebruikers.
Maar het kan toch zijn dat mensen met kabel geen vast ip adres hebben? En telkens een ander ip adres krijgen?
Ik denk dat dit het geval is. Onder 1 ipadres staan soms wel 10 gebruikers die zeker niet 1 persoon kunnen zijn... tenminste dat lijkt me wel heeel sterk want sommige zijn echt erg gewaardeerde gebruikers.

Maar bannen jullie iedereen op IP dan? Of houden jullie ban op gebruikersnaam aan?

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 08 mei 2006, 15:30

Persoonlijk begin ik bij nickbans. Wanneer de overtredingen vrij ernstig zijn of ernstiger worden (door een nieuwe registratie ofzo) vliegt het hele IP eruit.

Gesloten