backup probleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

backup probleem
Ik zit met problemen in de root van mijn forum.
Hetgene ik nu graag zou hebben is dat ik de gebruikers, de berichten, de mods en de structuur kan behouden maar voor de rest een volledige cleane root.
Hoe zou ik dit kunnen doen?
greetz
Hetgene ik nu graag zou hebben is dat ik de gebruikers, de berichten, de mods en de structuur kan behouden maar voor de rest een volledige cleane root.
Hoe zou ik dit kunnen doen?
greetz
-
- Contacteer:
Wat bedoel je met de root van je forum? Gewoon de bestanden?
Als je gewoon een helemaal schoon forum wil maar de berichten en gebruikers wilt behouden (de HACKS ben je wel kwijt, moderators niet (ik zeg dit even omdat ik niet precies weet wat jij in deze context met mods bedoelt)) doe je dit:
- kijk welke versie van phpBB je nu draait
- maak een backup van config.php
- download een schone phpBB 2.0.20-installatie
- upload phpBB 2.0.20 m.u.v. je contrib en installmappen
- vervang de config.php in de nieuwe installatie met je backupfile
Optioneel:
- draaide je eerst een versie VOOR 2.0.20: dan even de install map uploaden en update_to_latest.php uitvoeren, daarna de install map weer verwijderen
Je hebt nu een schone phpBB installatie (met vervuilde database, maar dat boeit niet) met behouden berichten en gebruikers.
Als je gewoon een helemaal schoon forum wil maar de berichten en gebruikers wilt behouden (de HACKS ben je wel kwijt, moderators niet (ik zeg dit even omdat ik niet precies weet wat jij in deze context met mods bedoelt)) doe je dit:
- kijk welke versie van phpBB je nu draait
- maak een backup van config.php
- download een schone phpBB 2.0.20-installatie
- upload phpBB 2.0.20 m.u.v. je contrib en installmappen
- vervang de config.php in de nieuwe installatie met je backupfile
Optioneel:
- draaide je eerst een versie VOOR 2.0.20: dan even de install map uploaden en update_to_latest.php uitvoeren, daarna de install map weer verwijderen
Je hebt nu een schone phpBB installatie (met vervuilde database, maar dat boeit niet) met behouden berichten en gebruikers.
Laatst gewijzigd door cartoontje op 06 mei 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Upload de install map uit de download van phpBB 2.0.20
Surf naar
http://deurlvanjeforum/install/update_to_latest.php
Zodra dit is uitgevoerd verwijder je de install map weer.
Surf naar
http://deurlvanjeforum/install/update_to_latest.php
Zodra dit is uitgevoerd verwijder je de install map weer.
Hmm, kreeg nu ook bij het inloggen dat de pagina niet kan gevonden worden, maar als ik dan weer op de site klik in mijn favorieten zegt het dat ik ben ingelogd en ik kan dan wel posten en moderaten werkt ook.
Admin panel werkt niet, ik word naar een pagina van lycos gebracht die zegt dat de pagina niet kan weergegeven worden.
Vrees dat ik misschien te veel verwijderd heb dan.
Admin panel werkt niet, ik word naar een pagina van lycos gebracht die zegt dat de pagina niet kan weergegeven worden.
Vrees dat ik misschien te veel verwijderd heb dan.