de server schakelt zichzelf steeds uit ...........

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
vera

de server schakelt zichzelf steeds uit ...........

Bericht door vera » 05 mei 2006, 17:37

Support template:
  • Wat is het probleem? de server schakelt zichzelf steeds uit
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf het begin dat het forum erop staat
    Adres van je forum: http://www.pspnederland.nl/forum
    Geïnstalleerde mods:
    Huidige template: zengarden
    phpBB versie: de laatste nieuwe versie
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
    Heb je gezocht naar een antwoord? (Ja, welke zoekwoorden? Nee, probeer eerst eens te zoeken)server down, serverproblemen, server schakelt uit
Overige opmerkingen:

De server van het bedrijf waarbij mijn site gehost wordt, schakelt zichzelf
steeds uit. Ik kan vanuit mijn positie niet zeggen of er iets bijzonders gebeurd. Het is geen superdruk forum. ( nog niet) Het bedrijf waar mijn site gehost wordt weet niet wat het probleem is, hij huurt weer serverruimte bij flexhosting. Zij kunnen dus blijkbaar niet achterhalen wat het probleem is. Het gaat om een windows server, zou daar het probleeem kunnen liggen? Draait een php forum beter onder Linux?
Ze kunnen wel gewoon alles met php doen, zeggen ze .. maar toch geven ze nu aan dat het mss met het forum te maken zou kunnen hebben.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik kan er geen touw aan vastknopen, alleen dat mijn forum dan weer 1 dag draait, dan weer een paar dagen, dan weer een week .. ik word er een beetje moedeloos van. Uiteraard heb ik van tevoren gevraagd bij mijn webhoster of een php forum een probleem kon zijn. Dit zou gewoon moeten kunnen dus ... maar nu ga ik twijfelen ..

Alvast bedankt voor de aandacht

groetjes Vera
Laatst gewijzigd door vera op 05 mei 2006, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 mei 2006, 17:43

Zou je hem nogmaal willen invoeren? Er ging iets mis.

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 18:20

Gedaan !!

Bee

Bericht door Bee » 05 mei 2006, 18:27

Lijkt mij eerder een probleem van de software of hardware van de server zelf dan dat dit aan phpBB ligt.
... Maar ik modereer (nog) niet.

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 18:33

Ja dat dacht ik ook, maar op de een of andere manier komen ze er dus niet achter wat het probleem is, vandaar mijn vraag hier, hier zit zoveel kennis bij elkaar ... dus ik hoop eigenlijk dat iemand een soortgelijk probleem heeft gehad .. en de oplossing daarvoor weet natuurlijk :D

Maar het is dus niet zo dat een php forum beter draait onder linux dan onder een windows server??

Bee

Bericht door Bee » 05 mei 2006, 18:40

Het is wel zo dat PHP beter werkt op Apache dan op IIS, en dat Apache altijd net wat beter werkt op Linux/Unix dan op Windows.

Maar het probleem is zo specifiek dat het bijna onmogelijk door phpBB veroorzaakt kan worden.

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 18:45

Mss vraag ik teveel, maar heb je dan een iets specifieker idee wat het dan zou kunnen zijn, ervaring ermee? Ik ben een leek, een gebruiker dus, ik kan een forum op een site zetten, en het onderhouden :roll: dat was het dan wel, de rest is toch abracadabra voor mij hoor.
Ik probeer alleen mee te denken, of oplossingen te zoeken voor dit
zo vervelende probleem. Ik kan er nu niet op vertrouwen dat mijn forum in de lucht blijft. Ja een paar dagen, of een dag en dan ligt het weer plat. En schijnbaar het hele rek ( of rack) waar de server inzit, dus meerdere servers liggen er dan uit. Het zou niet kunnen dat er bv een regeltje in het script van het forum staat wat zou kunnen stroken met de software van de server of zo, of denk ik nu heel erg simpel? Dan zeg je het maar hoor ..

groetjes Vera

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 mei 2006, 18:48

Het kan niet aan phpbb liggen. Hiervoor moet je duidelijk bij je host zijn.

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 19:03

Dankjewel, dat is duidelijk !!

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 19:18

Toch hoop ik dat er nog iemand hier is die hetzelfde meegemaakt heeft en de juiste oplossing dan weet ... maar iig jullie bedankt voor jullie antworoden !! Top !

Bee

Bericht door Bee » 05 mei 2006, 19:44

vera schreef:Dankjewel, dat is duidelijk !!
Dat zei ik dus ook, inclusief uitleg. Maar ja, geloof me gerust niet hoor :roll:

Verder kan je bij dit soort meldingen die je extra toevoegt aan een topic beter even je laatste bericht bewerken. Dat voorkomt irritatie en is volgens de regels ook geregeld (pas tweede post na 24 uur)

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 19:49

Oeps sorry het ligt niet in de bedoeling iemand niet te geloven, als dat zo is overgekomen dan was dat niet de bedoeling. ik ben
heel blij met de uitleg van jullie hier.
Ik hoopte alleen dat er iemand mag komen met een oplossing.

En excuses voor het niet bijwerken van mijn laatste bericht, apart, het lijkt mij juist niet handig om je bericht te bewerken, aangezien je dan niet meer kan zien of er iets nieuws bijstaat toch?
Maar ik zal me aan de regels houden voortaan hoor!

groetjes Vera

Bee

Bericht door Bee » 05 mei 2006, 19:50

Je kan er toch bijvoorbeeld een tekstje zoals Edit of Later toegevoegd bij zetten :wink:

vera

Bericht door vera » 05 mei 2006, 19:50

Je hebt helemaal gelijk!! ik zal er aan denken voortaan!

jikker
Contacteer:

Bericht door jikker » 07 mei 2006, 23:16

Bee schreef:Het is wel zo dat PHP beter werkt op Apache dan op IIS, en dat Apache altijd net wat beter werkt op Linux/Unix dan op Windows.

Maar het probleem is zo specifiek dat het bijna onmogelijk door phpBB veroorzaakt kan worden.
Ik heb het volgende al eens geschreven hier Link .

Met dit kleine stukje aanpassing dat in dos moet worden gedaan werkt iedere vorm van php phpbb ect perfect onder de os windows server web edition.In ieder geval bij mij thuis,loopt het al een aantal jaren zo.

Gewoon een tip!

Jikker.

Gesloten