probleem met nieuwe velden in het profiel

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
rebirth

probleem met nieuwe velden in het profiel

Bericht door rebirth » 26 sep 2003, 16:50

Een tweetal weken geleden voegde ik 2 nieuwe velden toe aan het profiel. Een keuzelijst met automerken, en een invulvak voor het model van de wagen in te vullen. Nu moet er ergens iets misgegaan zijn tijdens de installatie van deze 2 velden. De keuzelijst werkt perfect, en geeft overal het juiste merk weer, met uitzondering van 1 plaats, namelijk wanneer ik m'n profiel bewerk. Dan krijg ik in deze keuzelijst de melding dat het merk niet opgegeven werd. Iemand een idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?

Het tweede probleem is met het invulveld. Wanneer ik hier iets invul, en ik bekijk daarna het profiel, dan staat hetgene ik ingevuld heb, naast interesse, in plaats van bij model. Wanneer ik mijn profiel bewerk en dit laat staan, en terug ga gaan kijken, dan is het model volledig verdwenen. Het staat niet meer bij interesse en al helemaal niet meer bij model. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 27 sep 2003, 09:36

ik denk dat je een paar dingen in je *.tpl fout gemod hebt... waarschijnlijk een typo of iets buiten de haakjes geplaatst....
ik had het namelijk ook ....... moet je ff in je template dir kijken.

nu we het hier toch over hebben.... ik heb de velden wel aan het werk gekregen voor edit profile/view profile... maar tijdens het registreren zie ik er helemaal niks van terug....
welke .tpl moet ik hiervoor hebben?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 27 sep 2003, 11:35

Reigster en edit profile maken allebei gebruik van profile_add_body.tpl
en dmv switches, zoals <!-- BEGIN switch_edit_profile -->, worden sommige delen wel getoond tijdens de registratie en anderen weer niet.

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 27 sep 2003, 11:46

ok thanx... dan ga ik daar ff zoeken naar een fout :)

rebirth

Bericht door rebirth » 28 sep 2003, 10:14

Ik zal ook mijn template's eens van naderbij gaan bekijken, en hopelijk kan ik hier ergens de oplossing vinden.

Alvast bedankt voor de hulp, want ik wist echt niet meer waar gekeken. :?

rebirth

Bericht door rebirth » 01 okt 2003, 19:24

Intussen is mijn probleem met het tekstveld al opgelost. En jawel, de fout zat inderdaad in een .tpl file. Hierbij dan ook dank voor de hint :D

Nu zit ik wel nog met mijn 2e probleem, namelijk de keuzelijst die, bij het bewerken van het profiel, niet de goede waarde, of misschien zelfs helemaal geen waarde ophaalt uit de database. Iemand een idee waar ik dit probleem moet situeren en hoe ik dit kan oplossen?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 01 okt 2003, 19:36

Geen typo gemaakt in de {VARIABELE}? Die krengen zijn hoofdlettergevoelig nl.

rebirth

Bericht door rebirth » 01 okt 2003, 19:47

En waar kan ik dit vinden?

(Sorry, maar ik ben echt nog een leek met phpbb hoor :oops: )

MichielP

Bericht door MichielP » 01 okt 2003, 19:57

Ik zou ook wel willen weten hoe je xtra velden toevoegen :oops:

rebirth

Bericht door rebirth » 01 okt 2003, 20:56

Hier kan je een hack downloaden met de volledige uitleg: http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=193

Gesloten