Forum updaten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Kielse Rat

Forum updaten

Bericht door Kielse Rat » 06 feb 2006, 19:56

Beste leden

Ik ben mede-admin (doe de forumsoftware enzo) van een forum dat nog 2.0.17 draait. Ik zou dus dringend eens moeten updaten naar 2.0.19.
Ik kan dit doen door op de update knop te klikken in mijn Cpanel van mijn host maar ik heb een paar extra's toegevoegd dus ik denk dat dat fout gaat aflopen.
Ik kan dus ook dat manueel doen maar moet ik dan eerst updaten naar 2.0.18 en dan naar 2.0.19 (dus alle codes aanpassen) of mag ik ineens naar 2.0.19 gaan (nee zeker he).

Nu kom ik bij het volgende probleem. Het forum is van een voetbalclub met volgende statsitieken:
Ondertussen al 950 leden op 2 maanden tijd en elke dag blijven er bijkomen.
Ik zit ook al aan 30.000 berichten en per dag komen er een goede 1000 of meer bij.

Dus hoe moet ik dat het beste aanpakken? Het forum voor een tijdje dichtdoen en opendoen als het in orde zit of hoe anders?

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 06 feb 2006, 20:01

Beste Kielse Rat,

Mischien even deze link= http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=113 eventjes lezen daar staat ook nuttige informatie in :bier:

Bee

Re: Forum updaten

Bericht door Bee » 06 feb 2006, 20:02

Kielse Rat schreef:Beste leden

Ik ben mede-admin (doe de forumsoftware enzo) van een forum dat nog 2.0.17 draait. Ik zou dus dringend eens moeten updaten naar 2.0.19.
Ik kan dit doen door op de update knop te klikken in mijn Cpanel van mijn host maar ik heb een paar extra's toegevoegd dus ik denk dat dat fout gaat aflopen.
Ik kan dus ook dat manueel doen maar moet ik dan eerst updaten naar 2.0.18 en dan naar 2.0.19 (dus alle codes aanpassen) of mag ik ineens naar 2.0.19 gaan (nee zeker he).
In stappen.
Dus hoe moet ik dat het beste aanpakken? Het forum voor een tijdje dichtdoen en opendoen als het in orde zit of hoe anders?
Een backup maken en op een testforum upgraden. Zijn er geen fouten dan met de veranderde bestanden en de update je liveforum updaten. Je moet echter wel een redelijk tempo erin houden, dit kan beter niet wachten.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Kielse Rat

Re: Forum updaten

Bericht door Kielse Rat » 06 feb 2006, 20:03

Bee schreef:
Kielse Rat schreef:Beste leden

In stappen.
Een backup maken en op een testforum upgraden. Zijn er geen fouten dan met de veranderde bestanden en de update je liveforum updaten. Je moet echter wel een redelijk tempo erin houden, dit kan beter niet wachten.
Wat bedoel je met in stappen :oops: ?

Bee

Bericht door Bee » 06 feb 2006, 20:07

Eerst naar 2.0.18, dan naar 2.0.19
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten