gebruiker aanvraag om tot groep toe te treden
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

gebruiker aanvraag om tot groep toe te treden
Mijn forum bestaat uit een aantal onderverdelingen, die enkel zichtbaar zijn indien men tot een welbepaalde groep behoord.
Elke gebruiker kan blijkbaar wel zien bij Usergroups welke groepen aanwezig zijn, en wie daartoe behoord.
Mijn vraag is: bestaat er een MOD/tool zodat de gebruiker kan aanvragen om bij een bepaalde groep te komen ?
Elke gebruiker kan blijkbaar wel zien bij Usergroups welke groepen aanwezig zijn, en wie daartoe behoord.
Mijn vraag is: bestaat er een MOD/tool zodat de gebruiker kan aanvragen om bij een bepaalde groep te komen ?
Mnee.
Maar misschien was mijn probleem niet duidelijk omschreven.
Ik heb twee usergroups, namelijk natuurgidsen en natuurmensen.
Niet geregistreerde leden zien niets van het forum.
Wie registreert, behoort automatisch tot de groep natuurmensen, maar krijgt bepaalde delen niet te zien. Wie tot de groep natuurgidsen behoort, krijgt alle topics te lezen.
Stel: een gebruiker behoort tot de groep natuurmensen. Als hij bovenaan gebruikersgroep kiest, ziet hij dat er twee groepen bestaan (natuurmensen als natuurgidsen). Hij ziet ook wie er in welke groep zit. Alleen heeft hij niet de mogelijkheid om ergens aan te vragen om bij de groep natuurgidsen te komen (hij ziet dus dat die groep bestaat - dat is oke - hij ziet wie er in zit - oke - alleen heeft hij nergens de mogelijkheid om aan te vragen bij deze groep te komen.)
Er zou dus daar ergens een knop moeten komen 'Join this usergroep' of zoiets.
(Duidelijk ?)
Maar misschien was mijn probleem niet duidelijk omschreven.
Ik heb twee usergroups, namelijk natuurgidsen en natuurmensen.
Niet geregistreerde leden zien niets van het forum.
Wie registreert, behoort automatisch tot de groep natuurmensen, maar krijgt bepaalde delen niet te zien. Wie tot de groep natuurgidsen behoort, krijgt alle topics te lezen.
Stel: een gebruiker behoort tot de groep natuurmensen. Als hij bovenaan gebruikersgroep kiest, ziet hij dat er twee groepen bestaan (natuurmensen als natuurgidsen). Hij ziet ook wie er in welke groep zit. Alleen heeft hij niet de mogelijkheid om ergens aan te vragen om bij de groep natuurgidsen te komen (hij ziet dus dat die groep bestaat - dat is oke - hij ziet wie er in zit - oke - alleen heeft hij nergens de mogelijkheid om aan te vragen bij deze groep te komen.)
Er zou dus daar ergens een knop moeten komen 'Join this usergroep' of zoiets.
(Duidelijk ?)
Bestaande gebruiker aan groep koppelen.
Beste PhpBB-ers,
Hoe koppel ik een gebruiker aan een nieuw aangemaakte groep.
Ik zie bij de userpermissies geen optie?
Of zoek ik dan helemaal verkeerd?
groet,
Farid
Hoe koppel ik een gebruiker aan een nieuw aangemaakte groep.
Ik zie bij de userpermissies geen optie?
Of zoek ik dan helemaal verkeerd?
groet,
Farid