Ongewenste redirect?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ongewenste redirect?
Hallo,
Ik zit met een nogal vreemd probleempje. Mijn excuses mocht dit al eens eerder gepost zijn, maar ik heb uitvoerig de zoekfunctie gebruikt en kwam niets relevants tegen.
Probleem:
Heb op mijn domein nu twee phpBB forums geinstalleerd. Eén echte en eentje om wat dingen mee te testen. Dat testforum heb ik er zojuist opgezet. Alleen als ik nu in het ACP van het testforum wil, dan word ik meteen doorgelinkt naar het loginscherm van het echte forum zeg maar. Met andere woorden: ik kom met geen mogelijkheid meer in het admin panel van de test. Erg vreemd...
Pad echt forum: <root>/forums
Pad test forum: <root>/test/forums
Ik weet dus niet of dit een mogelijke naamsverwarring kan opleveren. Heb overigens ook op beide fora dezelfde naam voor de administrator gebruikt.
Alvast bedankt,
Juul
Ik zit met een nogal vreemd probleempje. Mijn excuses mocht dit al eens eerder gepost zijn, maar ik heb uitvoerig de zoekfunctie gebruikt en kwam niets relevants tegen.
Probleem:
Heb op mijn domein nu twee phpBB forums geinstalleerd. Eén echte en eentje om wat dingen mee te testen. Dat testforum heb ik er zojuist opgezet. Alleen als ik nu in het ACP van het testforum wil, dan word ik meteen doorgelinkt naar het loginscherm van het echte forum zeg maar. Met andere woorden: ik kom met geen mogelijkheid meer in het admin panel van de test. Erg vreemd...
Pad echt forum: <root>/forums
Pad test forum: <root>/test/forums
Ik weet dus niet of dit een mogelijke naamsverwarring kan opleveren. Heb overigens ook op beide fora dezelfde naam voor de administrator gebruikt.
Alvast bedankt,
Juul
Nee, gewoon twee afzonderlijke aangemaakt.-=|Rik|=- schreef:Gebruiken beide fora dezelfde database?
Zou het bij de installatie verkeerd kunnen zijn gegaan, bij het opgeven van het script path of zoiets?
Ik zal het nog even opnieuw proberen nu. Misschien dat ik iets eenvoudigs over het hoofd heb gezien in eerste instantie.
Servername zou als het goed is http://www.spiritclan.net moeten zijn, maar zo te horen heb je het probleem gevonden en is dit opgelost :thumb: :thumb:
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Huh, wat?
Mijn tabellen zijn weg!!!
Deze foutmelding krijg ik nu hoewel ik het forum sinds gisteren, toen het wel nog gewoon werkte, niet meer aangeraakt heb:
Via PHPMyAdmin zie ik dat de database geen tabellen meer bevat!?
Mijn tabellen zijn weg!!!
Deze foutmelding krijg ik nu hoewel ik het forum sinds gisteren, toen het wel nog gewoon werkte, niet meer aangeraakt heb:
Mogelijke hack?phpBB : Critical Error
Could not query config information
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'test_forums.phpbb_config' doesn't exist
SELECT * FROM phpbb_config
Line : 213
File : common.php
Via PHPMyAdmin zie ik dat de database geen tabellen meer bevat!?
Lijkt me toch onnodige vraagSQL Error : 1146 Table 'test_forums.phpbb_config' doesn't exist

Juist dat er een tabel niet is dus die moet je eventjes aanmaken

Dus met andere woorden in de database: test_forums bestaat er niet de tabel phpbb_config !
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Heb je dan wat aangepast of verwijderd? je zult toch wel op een manier iets verkeerd hebben gedaan ze verdwijnen neit zomaar! 

merkwaardig en gek
je moet dus even je database weer terug zetten dan moet het lukken. blijkbaar perongeluk verwijderd of iets dergelijks 
of is er mischien een storing bij je hosterd dat kan ook eventueel

of is er mischien een storing bij je hosterd dat kan ook eventueel