Forum gekraakt

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
merel kester

Forum gekraakt

Bericht door merel kester » 18 jan 2006, 13:55

Support template:
  • Wat is het probleem? Het forum is gekraakt
    Wanneer ontstond het probleem? deze week
    Adres van je forum: http://www.haagsejongeren.nl/forum/
    Geïnstalleerde mods: geen idee
    Huidige template:
    phpBB versie: 2.0.8.
    Host: geen idee
    Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? nee
    Heb je gezocht naar een antwoord?
ja
Overige opmerkingen: hoe los ik dit op? Kan niet meer bij het administratiepanel. Heb iets gelezen over nieuwere versies, maar hoe werkt dit? Ben complete nono op dit gebied.

Ytrecq

Bericht door Ytrecq » 18 jan 2006, 14:35

Ik zou de laatste backup van je forum terug gooien(database en bestanden) en gelijk upgraden naar de laatste versie. Als je dat niet hebt zou ik de hele database backupen met uitzondering van jouw eigen account en de config_table en dan de nieuwe bestanden downloaden(2.0.19) en het forum opnieuw installeren. Daarna kan je de backup weer terug zetten.
Let op!: Kies bij de backup functie van phpMyadmin voor Update en niet voor de andere!
sudo apt-get remove windows

merel kester

Forum kraak

Bericht door merel kester » 18 jan 2006, 15:08

Ik geloof niet dat ik een backup heb? Maar hoe kan ik een backup maken als ik niet meer bij het administratiepanel kan?

Ytrecq

Bericht door Ytrecq » 18 jan 2006, 15:13

Vanuit de database. Als het goed is heb je van je host toegang gekregen tot phpMyAdmin(al dan niet via cPanel), een online beheer progamma voor MySQL databases in PHP. MySQL is de meest voorkomende database type en werkt het best samen met PHP, de progammeer taal waar phpBB in is geschreven.
Ik zou toch een backup maken. Het is erg frustrerend om elke keer als er iets mis gaat alle forums opnieuw aan te maken. Bovendien raak je elke keer dat je database kwijt/kapot raakt alle gebruikers gegevens en berichten kwijt.
sudo apt-get remove windows

merel kester

Bericht door merel kester » 19 jan 2006, 08:38

Bedankt voor al het goede advies! Maar ik vrees dat ik hier iemand bij moet halen met verstand van techniek. Ik heb al niet eens een idee wie de host is.....laat staan de rest.

Gesloten