Hulp gevraagd met instellen/begrijpen van smtp foutmelding

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lady
Contacteer:

Hulp gevraagd met instellen/begrijpen van smtp foutmelding

Bericht door Lady » 12 jan 2006, 13:38

Support template:
  • Wat is het probleem? Ik krijg de smtp instellingen niet correct
    Wanneer ontstond het probleem? Vanaf het begin
    Adres van je forum: http://lady.wyger.nl
    Geïnstalleerde mods: geen
    Huidige template: Subsilver
    phpBB versie: 2.0. Laaste denk ik
    Host: http://www.wyger.nl
    Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? nee
    Heb je gezocht naar een antwoord?
Ja, ik heb volgens mij het hele forum doorgezocht.
Overige opmerkingen: Ik hoop dat Paulus of Bee zich niet ergeren aan mijn vraag.

Ik heb bij wyger mijn webhosting.
Nu kan ik bij wyger niet mijn local mail gebruiken omdat die deze niet heeft. Ik heb in het forum het advies gelezen om dan HotPOP te nemen. Dat heb ik gedaan. Maar ik krijg nog foutmeldingen. Ik heb nu zo'n 35 keer foutcontrole gedaan, maar het wil nog steeds niet lukken.

Ik swicht van mijn administratiepaneel naar hotpop en wyger heen en weer en dan weer naar dit forum om te zien of ik iets over het hoofd zie maar ik kan het niet vinden.

Misschien wil iemand mijn foutmelding verklaren dan kan ik verder zoeken. Ik begrijp dat het voor de forum bezoekers ergerlijk wordt als steeds dezelfde vraag gesteld wordt, maar ik heb echt mijn best gedaan om in het forum de antwoorden te vinden.

Dit is mijn foutmelding:

Code: Selecteer alles

Could not connect to smtp host : 110 : Connection timed out

DEBUG MODE

Line : 112
File : smtp.php
Wil ik iets onmogelijks?
Laatst gewijzigd door Lady op 12 jan 2006, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Bee

Bericht door Bee » 12 jan 2006, 13:40

Oeps, er ging iets mis. Probeer het even opnieuw alstublieft.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Bee

Bericht door Bee » 12 jan 2006, 13:59

Het is paulus die zich ergert aan vragen, ik heb er geen problemen mee. Tenslotte is dit forum bedoeld voor vragen. Daarnaast hoef je je niets van paulus aan te trekken, het is niets meer dan een opstandige gebruiker.

Dit probleem is een standaardprobleem bij wyger.nl, en daarom raad ik je aan HotPOP.com te gebruiken voor een SMTP server. Zoek eventueel op Hotpop met de zoekfunctie voor meer informatie.

Lady
Contacteer:

Bericht door Lady » 12 jan 2006, 14:01

:)

Ik heb dus hotpop genomen, maar dan nog krijg ik het niet voorelkaar.

De tip van hotpop had ik al gevonden in een van de berichten die er over geschreven was. Alleen kon ik, zei het aan mij hebben gelegen, niet de werkelijke oplossing er op vinden.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 12 jan 2006, 14:25

Ik heb ditzelfde probleem bij mijn host byethost. Byethost ondersteund geen SMTP-forwarding. Misschien heeft jouw host dezelfde problemen?
Ik ben nu bezig mijn site onder te brengen bij een betaalde host. Bij deze host ben ik voor iets meer dan € 40,- per jaar klaar, inclusief domeinnaam. En die host ondersteund alles wat je maar nodig kunt hebben voor phpBB.

Natuurlijk zijn er ook andere hosts die gratis zijn. Kijk even rond in de betreffende topics bij Algemene Chat.

Lady
Contacteer:

Bericht door Lady » 12 jan 2006, 14:38

Bedankt voor je reactie,

Ik heb al rond gekeken. Maar nog niets anders kunnen vinden wat past bij mijn wensen.

De bedoeling is maar een klein forum met niet zo veel posts. Meer een extraatje aan mijn site. Daarom ben ik nog niet toe aan een betaalde host.

Als ik wist dat het druk zou worden dan had ik dat er wel voor over. Maar het is nog maar een aardigheidje nu.

Mogelijk ligt het probleem bij wyger zelf.

ze hebben een openbaar smtp acount die je kan gebruiken in je phpbb maar zelsf bij wyger zelf werkt hij niet goed, ik kreeg op hun forum de zelfde foutmelding. Dus het zal nog ff zoeken zijn.

Mocht ik de oplossing vinden zal ik het zeker plaatsen gezien er al meer zijn die problemen er mee hebben.

leoncornelissen

Bericht door leoncornelissen » 12 jan 2006, 15:01

Dit probleem heb ik vorige week ook gehad.

Bij mij duurde het even voordat @hotpop echt werkte. tenminste dat is mijn idee. Had het toen 1 avond ingesteld maar toen werkte het niet. Toen ik een paar dagen later weer probeerde en opnieuw het @hotpop invulde werkte het wel.

kwestie van geduld :D

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 12 jan 2006, 20:12

Ik heb het ook nog ff met hotpop geprobeerd, wat ik er nu al een week in heb staan. Maar nog steeds zonder succes :cry:

Ik wacht dus maar met geduld op mijn nieuwe host. Ik verwacht binnen een week online te zijn aldaar :D

Lwdvuurwerk
Contacteer:

Bericht door Lwdvuurwerk » 18 feb 2006, 20:00

Jah, ik heb hetzelde probleem en de zelfde fout, ik heb dus ook een hotpop account... ik zal het zo nog proberen, dit is m'n adres: gir.wyger.nl

Bee

Bericht door Bee » 20 feb 2006, 12:44

Hotpop heeft geen directe verwerking, het kan tot een paar dagen duren voordat HotPOP werkt. In die tijd is je account voor hen nog onbekend, de helpdesk van HotPOP is hiervan op de hoogte.

Gesloten