offline demonstratie forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
diedhert

offline demonstratie forum

Bericht door diedhert » 10 jan 2006, 21:48

Beste,

Ik zou een korte demonstratie voor een groep mensen willen geven over de werking van een forum (hoe aanloggen, berichten plaatsen, etc...).
Helaas heb ik op plaats van de 'les' geen internetverbinding.

Is het mogelijk alles (inclusief bestaande berichten) op een harde schijf te plaatsen en volledig offline te demonstreren (berichten bijvoegen, inloggen, etc...) ?

Diederik

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 jan 2006, 21:49

Dus eigenlijk dat je op je eigen PC een forum hebt? Zoek op google eens op xampp, daarmee kan je een eigen server maken, en het zo laten zien ;)

diedhert

Bericht door diedhert » 10 jan 2006, 22:32

Inderdaad, ik wil dus eigenlijk een bestaand forum (mijn forum) even volledig op mijn computer zetten en daar laten draaien, om de werking ervan te illustreren zonder dat mijn computer aan het net hangt (want ik heb op die plaats geen internet).

Bee

Bericht door Bee » 10 jan 2006, 22:36

Dan raad ik je XAMPP aan. Dat vind je op http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Bevat in principe alles wat je zoekt. Apache, php4 en 5, MySQL, FTP en Mailserver. En via het eenvoudige programmaatje kan je zelf kiezen wat je opstart. En met de switch kan je snel wisselen tussen php4 en php5 (wel even Apache uitzetten)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten