Vertaling van body_text
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Vertaling van body_text
In de tabel phpbb_posts_text komt het veld post_tekst voor.
Dit veld bevat alle teksten van berichten die zijn ingevoerd op het forum.
Kan iemand me vertellen welke module(s) verantwoordelijk zijn voor het vertalen van de codes zoals, zoals [rood] [/rood] en smilies e.d.
Als je deze code namelijk direct uitleest en in een browser laat zien, dan worden deze als codes weer gegeven. Ik zou graag willen begrijpen hoe deze vertaald worden naar code die uitgevoerd wordt.
Groet,
Rob
Dit veld bevat alle teksten van berichten die zijn ingevoerd op het forum.
Kan iemand me vertellen welke module(s) verantwoordelijk zijn voor het vertalen van de codes zoals, zoals [rood] [/rood] en smilies e.d.
Als je deze code namelijk direct uitleest en in een browser laat zien, dan worden deze als codes weer gegeven. Ik zou graag willen begrijpen hoe deze vertaald worden naar code die uitgevoerd wordt.
Groet,
Rob
Die zijn te ingewikkeld voor mij...
Ikke is erg newbie mbt PHP.
Maare ik ben al een heel eind... Die code heb ik al gevonden in dezelfde tabel. Deze vervang ik gewoon door "" Dan is die code al weer weg
De overgebleve coders vervang ik door html tags... Werkt ook al prima.
Ik zit nog met een vraagje...
De enters aan het einde van een regel, kan ik niet meer terug vinden. De text wordt aan elkaar geschreven. Ik neem aan dat er een niet zichtbare code in de text staat. Weet iemand welke code dit is? Dan kan ik hem vervangen door eentje die de browser wel snapt.
Groet,
Rob
Ikke is erg newbie mbt PHP.
Maare ik ben al een heel eind... Die code heb ik al gevonden in dezelfde tabel. Deze vervang ik gewoon door "" Dan is die code al weer weg

De overgebleve coders vervang ik door html tags... Werkt ook al prima.
Ik zit nog met een vraagje...
De enters aan het einde van een regel, kan ik niet meer terug vinden. De text wordt aan elkaar geschreven. Ik neem aan dat er een niet zichtbare code in de text staat. Weet iemand welke code dit is? Dan kan ik hem vervangen door eentje die de browser wel snapt.
Groet,
Rob